Logo Selesto
Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
PomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogDlaczego warto zastrzec znak towarowy?
Prawo

Dlaczego warto zastrzec
znak towarowy?

Rafał Słoma
Rafał Słoma
17.07.2025
Osoba podpisująca długopisem dokument
Zarejestrowanie znaku towarowego gwarantuje jego właścicielowi pełną ochronę prawną w odniesieniu do towarów i usług oznaczonych tym symbolem. Prawo do znaku towarowego ma charakter wyłączny – tylko uprawniony podmiot może legalnie korzystać z tego oznaczenia. W przeciwieństwie do innych form zabezpieczenia interesów przedsiębiorcy, ochrona wynikająca z rejestracji znaku towarowego opiera się na jasnych i nieskomplikowanych regułach. Specyfika znaków towarowych sprawia, że uzyskane prawo ochronne stanowi najszybszy i najefektywniejszy sposób zabezpieczenia interesów firmy na rynku. Jest także skutecznym narzędziem w przypadku sporów dotyczących naruszenia praw do oznaczenia. Dowiedz się, czym jest i jak zastrzec znak towarowy.

Czym w świetle prawa jest znak towarowy?

Znak towarowy to oznaczenie, które może przybierać formę animacji, wzorów graficznych, sloganu reklamowego, sygnałów dźwiękowych lub ich kombinację. Służą one do identyfikacji produktów bądź usług konkretnego przedsiębiorstwa i odróżniają go od oferty konkurencji. Znak towarowy jest szczególnym rodzajem własności intelektualnej, którą można poddać rejestracji i objąć ochroną prawną.

Warto zaznaczyć, że pojęcie znaku towarowego jest bardzo szerokie i obejmuje nie tylko oznaczenia produktów, ale również usług czy innych przejawów działalności przedsiębiorcy. Ochroną można objąć zarówno logo i nazwę firmy, jak i nazwę produktu, programu komputerowego czy grafikę identyfikującą daną usługę. Pojęcie „towarów” należy zatem rozumieć w szerszym znaczeniu, włączając w to także tzw. znaki usługowe.

Co daje zastrzeżenie znaku towarowego?

Po zarejestrowaniu znaku towarowego jego właściciel uzyskuje wyłączne prawo do korzystania z niego w obrocie gospodarczym na określonym obszarze i w odniesieniu do wskazanych towarów lub usług. Taka ochrona uniemożliwia innym podmiotom nieuprawnione wykorzystywanie tego oznaczenia, co pozwala zachować niepowtarzalny charakter oraz renomę marki.

Najważniejszą funkcją znaku towarowego jest umożliwienie odbiorcom-klientom rozróżnienia produktów lub usług konkretnej firmy od oferty innych podmiotów na rynku. Dzięki temu konsumenci mogą bez trudu powiązać określone towary z konkretnym przedsiębiorcą, co sprzyja budowaniu silnej marki i pozytywnych skojarzeń związanych z jakością oferowanych produktów. Taka identyfikacja wówczas przekłada się na świadome decyzje zakupowe klientów.

Zastrzeżenie nazwy firmy chroni również przed zjawiskiem tzw. konfuzji, czyli sytuacją, w której klient przez podobieństwo oznaczeń przypadkowo wybiera produkt konkurencji. Ochrona znaku pozwala zatem nie tylko zidentyfikować i przypisać dany towar do właściciela, ale także odróżnić go od propozycji innych firm, co w konsekwencji minimalizuje ryzyko pomyłek podczas zakupów.

Zastrzeżenie znaku a kapitał firmy

Zarejestrowany znak towarowy wchodzi w skład majątku przedsiębiorstwa, który wpływa na jego wartość. Jego majątkowy charakter sprawia, że w razie sprzedaży firmy, rebrandingu czy zakończenia działalności, znak może zostać zbyty na rzecz innego podmiotu.

Znak towarowy może także generować przychody poprzez udzielanie innym podmiotom prawa do korzystania z symboli. Doskonałym przykładem są tu przedsiębiorstwa funkcjonujące w modelu franczyzowym, które uzyskują dochody z tytułu licencjonowania swojego znaku towarowego i udostępniania go partnerom biznesowym.

Kiedy i jak możesz zastrzec znak towarowy?

Już od pierwszych dni obecności na rynku inwestujesz zarówno środki finansowe, jak i swój czas oraz zaangażowanie w rozwój i promocję marki. Zależy Ci na tym, aby nazwa firmy budziła pozytywne skojarzenia. Budowanie reputacji to proces, który wymaga wielu lat konsekwentnej pracy.

Brak formalnej ochrony znaku towarowego już na etapie zakładania biznesu niesie za sobą ryzyko utraty efektów tych starań. Może się to wydarzyć z dwóch powodów.
Istnieje realne zagrożenie, że konkurencyjna firma zacznie wykorzystywać znak łudząco podobny lub identyczny do Twojego, próbując wykorzystać wypracowaną przez Ciebie renomę i wprowadzić klientów w błąd. W takiej sytuacji rejestracja znaku towarowego staje się narzędziem ochrony interesów – umożliwia Ci żądanie zaprzestania naruszeń oraz wystąpienie o odszkodowanie.
Możesz znaleźć się w sytuacji, w której otrzymasz wezwanie do zaprzestania korzystania z symbolu, który został wcześniej zarejestrowany przez inny podmiot. Zastrzegając znak towarowy, zyskujesz pewność, że marka nie narusza praw osób trzecich, a Ty możesz bezpiecznie budować jej pozycję na rynku.
Jak zastrzec znak towarowy? Zgłoszenie znaku towarowego możesz złożyć osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika w Urzędzie Patentowym. Dokumenty można także przesłać pocztą tradycyjną lub elektronicznie – korzystając z Platformy Usług Elektronicznych Urzędu Patentowego RP (PUEUP). Aby skorzystać z tej platformy, musisz założyć konto użytkownika. Ze strony biznes.gov.pl poświęconej przedsiębiorcom dowiesz się, ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego, jakie dokumenty są potrzebne do jego rejestracji, jaki jest termin prawa ochronnego na znak, a także – w jakich sytuacjach znak nie zostanie objęty ochroną.

W postępowaniu przed Urzędem Patentowym pełnomocnikiem może być rzecznik patentowy, adwokat, radca prawny lub osoba uprawniona do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z przepisami o rzecznikach patentowych. W przypadku osób fizycznych funkcję pełnomocnika mogą pełnić także współuprawnieni, rodzice, małżonek, rodzeństwo, zstępni lub osoby pozostające w stosunku przysposobienia. Za datę zgłoszenia uznaje się dzień, w którym dokumenty wpłynęły do Urzędu Patentowego.

Zainwestuj w spokojny rozwój biznesu i wizerunek marki

Zastrzeżenie nazwy firmy i jej symboli to inwestycja w przyszłość przedsiębiorstwa. Dzięki temu Twój biznes może rosnąć bez ryzyka utraty tożsamości czy konieczności walki z nieuczciwą konkurencją. Zarejestrowany znak towarowy to gwarancja bezpieczeństwa, większej rozpoznawalności wśród odbiorców oraz budowanie przewagi rynkowej.

Skorzystaj z pomocy ekspertów Selesto i zastrzeż znak towarowy. Przeprowadzimy Cię przez cały proces krok po kroku. Zyskaj wyłączne prawo do korzystania z nazwy i symboli, które wyróżniają Twoją markę na rynku.
Spis treści
Poprzedni wpis
Jak i dlaczego warto pozyskiwać opinie od klientów?
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.