Właściciel Facebooka i Instagrama firma
Meta zaskoczyła wszystkich, kiedy to ogłosiła, że planuje
usunąć funkcję, która pozwala wielu firmom sprzedawać produkty na ich profilach social media.
Według informacji zawartej we wskazanym
linku Meta usunie funkcje sklepu na Facebooku i Instagramie do
10 sierpnia 2023 roku.
Funkcja zostanie usunięta nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie, z wyjątkiem kilku krajów. Kraje, w ramach których Meta nie wycofa funkcji sklepu to: Dania, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Norwegia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania i Ukraina. Wyłączenie to jest jednak jak podaje Meta “
do odwołania”, nie ma zatem pewności, że i w tych krajach w przyszłości Meta nie zrezygnuje z tej funkcji.
Polscy Przedsiębiorcy mają więc około
3-ch miesięcy od teraz na podjęcie działań w celu zapewnienia sobie ciągłości prowadzonego w ten sposób biznesu. Niektórzy z nich mogą aktualnie wykorzystywać to narzędzie nie posiadając własnego sklepu internetowego. Oznacza to, że muszą w dość szybkim tempie dostosować się do tej zmiany i skoncentrować na stworzeniu alternatywnej ścieżki sprzedaży. Inni z kolei mogą posiadać skonfigurowane kampanie marketingowe w oparciu o funkcje, które niebawem wyparują.