Najprościej rzecz ujmując,
śledzenie cen polega na kolekcjonowaniu i analizowaniu danych, dotyczących ofert i strategii cenowych Twojej konkurencji. Monitorowanie cen możesz stosować w odniesieniu do poszczególnych sklepów internetowych, marketplace’ów (jak Amazon czy Allegro), a także porównywarek cenowych. Co więcej, w jego zakres wchodzą zarówno oferty zamieszczone w sieci, jak i te stacjonarne. Nie istnieją też żadne limity - tak więc możesz bez problemu śledzić konkurencję w skali lokalnej, krajowej czy globalnej.
Chociaż monitorowanie cen wydaje się z założenia nieskomplikowanym procesem, w rzeczywistości wygląda to trochę inaczej.
Jeśli mówimy o branży e-commerce, to musimy mieć świadomość, jak dynamiczny jest to rynek. Ceny w sklepach internetowych mogą się zmieniać nawet kilka razy dziennie, nie wspominając już o niezliczonej ilości promocji i ofert specjalnych oraz wojnach cenowych, stosowanych przez sprzedawców w celu przyciągnięcia jak największej ilości klientów.
Dlatego też, chociaż możliwe jest manualne monitorowanie cen konkurencji, najefektywniejszą metodą będzie wykorzystanie w tym celu narzędzia do monitorowania cen takie jak na przykład Dealavo. Jest to szybsze i zdecydowanie efektywniejsze rozwiązanie, które pomoże Ci zaoszczędzić czas oraz pieniądze, a także uniknąć ryzyka błędu ludzkiego.