Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogBlog dla sklepu internetowego – dlaczego warto go prowadzić?
Funkcje

Blog dla sklepu internetowego

Dlaczego warto go prowadzić?
Rafał Słoma
Rafał Słoma
18.12.2024
BLOG dla sklepu
Jak przyciągnąć więcej klientów do swojego sklepu internetowego? To pytanie często zadają sobie właściciele e-commerceów oraz marketerzy. Oczywistym rozwiązaniem jest reklama płatna jednak same działania performance to za mało, a także bez odpowiedniej optymalizacji mogą być przyczyną przepalania budżetów. Nieodłącznym elementem w strategii marketingowej powinno być prowadzenie bloga sklepu internetowego. Może być to efektywnym sposobem na pozyskiwanie ruchu organicznego, zwiększanie świadomości marki oraz budowanie eksperckiej pozycji. Blog, sklep internetowy, sprzedaż – to wszystko wiąże się ze sporym nakładem pracy, jest czasochłonne oraz wymaga systematyczności. Czy jest to gra warta świeczki?
Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?
Wartościowe treści na blogu to zwiększenie szans na konwersję na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta. Jest to również sposób na lokalizację obecnych odbiorców. Każdego roku raporty pokazują, że content marketing ma się dobrze i jest sprawdzonym działaniem, które efektywnie wspomaga sprzedaż na wielu płaszczyznach. Zeszłoroczne badanie Content Marketing Institute pokazuje, że popularność contentu wzrosła - 80 proc. badanych ceni content marketing, bo wspiera budowanie świadomości marki. Natomiast ponad 70 proc. marketerów uważa, że pomaga on budować wiarygodność i zaufanie, a także jest świetnym narzędziem do edukowania odbiorców. Większość badanych oczekuje, że budżet marketingowy na content w ich firmach będzie wzrastał. To wszystko sprawia, że blog w sklepie internetowym jest dziś w zasadzie koniecznością.
blog firmowy
Jak blog może pomóc zmniejszyć koszty reklamy?
Prowadzenie bloga to jeden z najkorzystniejszych sposobów wsparcia sprzedaży dla sklepu internetowego. Dobre treści wspomagają pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Nie ma co ukrywać, że SEO jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na marketing w sieci. Blog w bardzo dużym stopniu oddziałuje na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Wartościowy content, bogaty we frazy kluczowe, pozwoli pozyskiwać ruch użytkowników, którzy poszukują konkretnych produktów, co zwiększa szansę, że dokonają zakupu właśnie u ciebie. Treści powinny być odpowiednio zoptymalizowane, przyjazne oraz przydatne zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Dobry blog to także sposób na budowanie bazy newsletterowej – użyteczne materiały bardziej zachęcają do zapisów na newsletter i pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów, do których później możemy docierać innymi kanałami. .
oszczędzanie
Jak wdrożyć działania blogowe do strategii?
Bez strategii ani rusz! Odpowiednie zaplanowanie działań to klucz do sukcesu. W przypadku strategii contentmarketingowej w pierwszej kolejności warto zastanowić się, w jakim celu chcemy tworzyć bloga naszego e-sklepu. Czy chcemy być ekspertami, inspirować, doradzać klientom, czym możemy się wyróżnić na tle konkurencji oraz jakie wartości znajdzie u nas klient. Cel powinien być zdefiniowany na podstawie grupy docelowej, a więc klientów naszego e-sklepu.

Dobra strategia zawiera również analizę konkurencji. Wybierz około 10 sklepów internetowych, które uważasz za konkurencyjne i przeprowadź samodzielny audyt. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób się komunikują, jakiego języka używają w artykułach, jak wygląda formatowanie tekstu oraz jakie frazy kluczowe pojawiają się w ich publikacjach. To pozwoli stworzyć lepszy blog w sklepie internetowym, na którym unikniesz błędów konkurencji.

Kolejnym elementem strategii są persony. Niby wszyscy wiedzą, że każda firma powinna mieć profile modelowych klientów, ale w praktyce tylko część biznesów widzi sens w ich tworzeniu. Jeżeli nie znamy potrzeb naszych potencjalnych klientów, to nie będziemy w stanie do nich dotrzeć. Persony ułatwiają tworzenie komunikatów i tekstów, które będą interesujące dla naszych odbiorców.
blog - strategia
W jaki sposób prowadzić bloga sklepu internetowego?
Treści na blogu firmowym powinny być zróżnicowane. Jeżeli naszym celem jest tworzenie przydatnych artykułów dla klientów, wówczas najważniejszym elementem będzie zadbanie o ich potrzeby. Warto tworzyć artykuły, które odpowiadają na problemy osób potencjalnie zainteresowanych naszymi produktami np. poradniki lub tutoriale. Dobrym źródłem wiedzy będzie analiza zapytań z wyszukiwarki, aby sprawdzić jakich informacji poszukują internauci odwiedzający nasz blog sklepu internetowego. Jeżeli zależy nam na treściach typowo pod sklep online, wówczas powinniśmy się skupić na aspekcie produktowym oraz perswazyjnym w artykułach. Jednak publikacje nie powinny być zbyt bezpośrednio sprzedażowe. Warto zachowywać obiektywność w tego typu publikacjach.

W przypadku, gdy blog naszego e-sklepu ma być atrakcyjny pod względem SEO, nie możemy pominąć aspektu odpowiedniej optymalizacji. Dobre artykuły odgrywają ważną rolę w procesie pozycjonowania, dlatego muszą zawierać szereg elementów, które będą miały znaczenie zarówno dla użytkownika, jak i robotów indeksujących. Tego typu teksty nie mogą być laniem wody, niezwykle istotne jest, aby były one wartościowe. Dodatkowo musimy wzbogacić tekst o słowa kluczowe, które ze spokojem możemy odmieniać, dzięki czemu artykuł będzie wyglądał bardziej przystępnie. Nie można zapominać o odpowiedniej strukturze tekstu, czyli nagłówkach i ich właściwej hierarchii. O braku błędów chyba nie musimy wspominać? Warto również tworzyć artykuły wzbogacone o elementy, które uatrakcyjnią treść np. grafiki, czy wideo.
blog dla sklepu internetowego
Prowadzenie bloga firmowego – cena
Właściciel strony, pracownik przedsiębiorstwa lub zewnętrzny copywriter to 3 osoby najczęściej odpowiedzialne za prowadzenie bloga firmowego. Cena za usługi copywritera sięga od kilkudziesięciu do kilkuset złotych i więcej za artykuł. Wie on jednak, jak prowadzić blog firmowy, jak optymalizować treść pod SEO i zachęcać klientów do zakupu.

Samodzielnie prowadzony blog dla sklepu również się sprawdzi, szczególnie przy niskim budżecie. Okupione jest to jednak koniecznością poświęcenia temu czasu. Blog, sklep internetowy, do tego inne obowiązki – warto wtedy pomyśleć nad outsourcingiem pewnych działań, szczególnie jeśli mogłoby to poprawić jakość treści.
Czego nie powinieneś robić?
Jeżeli zdecydowaliśmy się na bloga, to nie można zapominać o regularnych publikacjach. Wykraczanie poza harmonogram powoduje, że odbiorcy nie wiedzą kiedy mogą się spodziewać nowego wpisu. Na dodatek systematyczna praca w określonych terminach pozwala nam wyrobić sobie dobre nawyki. Warto zadbać o content plan, który będzie zawierał tematy, daty publikacji oraz harmonogram dystrybucji, co pozwoli na uporządkowanie pracy w zespole.

Największym grzechem podczas prowadzenia bloga e-sklepu jest publikacja treści, które nie są unikalne. Chodzi o artykuły, które już gdzieś pojawiły się w sieci lub w obrębie naszej strony. Blog dla sklepu, który zawiera powielane treści, nazywane także duplicate content negatywnie wpływa na widoczność całej witryny w wyszukiwarce i zdecydowanie może nam bardzo zaszkodzić.
blog dla sklepu
Podsumowanie
Jak widać, blog sklepu internetowego to dzisiaj konieczność. Mnogość celów, jakie mogą realizować artykuły w ramach naszej witryny, przynosi szereg korzyści dla twojej firmy. Niezależnie, czy działamy w branży B2B, czy B2C blog firmowy powinien być elementem długoterminowej strategii marketingowej.
Spis treści
Następny wpis
5 funkcji w sklepie internetowym, które ułatwią Ci pracę i wpłyną na Twoją sprzedaż
Poprzedni wpis
Dealavo - poznaj platformę do śledzenia cen
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.