Treści na blogu firmowym powinny być zróżnicowane. Jeżeli naszym celem jest tworzenie przydatnych artykułów dla klientów, wówczas najważniejszym elementem będzie zadbanie o ich potrzeby. Warto tworzyć artykuły, które odpowiadają na problemy osób potencjalnie zainteresowanych naszymi produktami np. poradniki lub tutoriale. Dobrym źródłem wiedzy będzie analiza zapytań z wyszukiwarki, aby sprawdzić jakich informacji poszukują internauci odwiedzający nasz
blog sklepu internetowego. Jeżeli zależy nam na treściach typowo pod sklep online, wówczas powinniśmy się skupić na aspekcie produktowym oraz perswazyjnym w artykułach. Jednak publikacje nie powinny być zbyt bezpośrednio sprzedażowe. Warto zachowywać obiektywność w tego typu publikacjach.
W przypadku, gdy blog naszego e-sklepu ma być atrakcyjny pod względem
SEO, nie możemy pominąć aspektu odpowiedniej optymalizacji. Dobre artykuły odgrywają ważną rolę w procesie pozycjonowania, dlatego muszą zawierać szereg elementów, które będą miały znaczenie zarówno dla użytkownika, jak i robotów indeksujących. Tego typu teksty nie mogą być laniem wody, niezwykle istotne jest, aby były one wartościowe. Dodatkowo musimy wzbogacić tekst o słowa kluczowe, które ze spokojem możemy odmieniać, dzięki czemu artykuł będzie wyglądał bardziej przystępnie. Nie można zapominać o odpowiedniej strukturze tekstu, czyli nagłówkach i ich właściwej hierarchii. O braku błędów chyba nie musimy wspominać? Warto również tworzyć artykuły wzbogacone o elementy, które uatrakcyjnią treść np. grafiki, czy wideo.