Najważniejszą z nich z perspektywy sprzedażowej jest
Katalog produktów oraz
Sklep. Dzięki nim możesz dotrzeć do grupy Klientów, którzy bez Facebooka mogliby nigdy nie usłyszeć o Twojej marce. Dodatkowo funkcje te pozwalają Ci tworzyć zaawansowane kampanie reklamowe w Menedżerze reklam.
Wprowadzenie integracji z Instagramem jest uzależnione od integracji z Facebookiem. Jeżeli posiadasz katalog oraz sklep na Facebooku to również możesz uruchomić sklep na Instagramie. Brzmi zawile, ale w rzeczywistości aż tak skomplikowane nie jest. Pamiętaj też, że przy podłączeniu może pomóc Ci zespół Selesto.
Integracja z Instagramem pozwala na oznaczanie zdjęć produktami (z katalogu za pomocą wyboru tych produktów z listy dostępnych). Być może kojarzysz symbol koszyka na zdjęciu. To właśnie efekt, który można uzyskać. Jak to działa? Po kliknięciu w koszyk zainteresowani zostaną przekierowani do strony produktu na sklepie internetowych, gdzie będą mogli dokonać zakupu. Atrakcyjne zdjęcia i widoczna cena pomogą przyciągnąć więcej odbiorców.
Podobnie możesz zrobić na Facebooku, gdzie po kliknięciu w produkt Klient zobaczy zakładkę ze zdjęciami i opisem. Widoczny będzie również przycisk “zapłać w witrynie”, po którego kliknięciu, Klient zostanie przekierowany do strony produktu na sklepie internetowym, gdzie będzie mógł sfinalizować zakup.
Dzięki integracji z
Facebookiem i Instagramem możesz dużo łatwiej i szybciej przekonać Klientów do odwiedzenia sklepu. Przejście od razu do strony produktu skraca ścieżkę zakupową, a jak może pamiętasz z naszych poprzednich artykułów, im mniej akcji musi wykonać Klient, tym większe prawdopodobieństwo dokonania zakupu.
Integrację możesz uruchomić z poziomu ustawień sklepu, przechodząc do: "Marketing > Multichannel >
Facebook", kolejno należy przeprowadzić konfigurację po stronie Facebooka.