Logo Selesto
Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Własne
Hurtownie
Ptak
Jedna z największych platform hurtowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Tysiące produktów od sprawdzonych dostawców w jednym miejscu.
TIM
Hurtownia z asortymentem elektrycznym i elektronicznym – ponad 65 tysięcy produktów dla domu i biznesu.
TextileDECO
Oferta artykułów plastycznych, dekoracyjnych i materiałów do rękodzieła oraz twórczości kreatywnej.
Alizoo
Hurtownia akcesoriów i karm dla zwierząt domowych – produkty dla psów, kotów i małych pupili.
Berlinger Haus
Producent wysokiej jakości akcesoriów kuchennych, garnków i patelni działający w branży ponad 20 lat.
Hellux
Doświadczony dystrybutor sprzętu oświetleniowego i dekoracyjnego – lampy, żarówki i akcesoria do wnętrz.
Neneko
Hurtownia oferująca lalki, przytulanki oraz inne akcesoria dla dzieci.
Więcej...
Zobacz pozostałe hurtownie lub dodaj własną integrację. Zatowaruj sklep automatycznie i miej zawsze aktualne ceny oraz stany magazynowe.
Marketing
Facebook
Zintegruj sklep z Facebookiem i dotrzyj do milionów klientów. Twórz katalogi produktów, uruchamiaj kampanie i zwiększaj sprzedaż.
Instagram
Połącz swój sklep z Instagramem i sprzedawaj tam, gdzie klienci naprawdę spędzają czas i szukają inspiracji.
Tik Tok
Promuj sklep w kreatywny sposób i docieraj do nowych odbiorców. Pokazuj produkty w krótkich filmach i zwiększaj sprzedaż.
Google
Wykorzystaj potęgę jednej z największych wyszukiwarek i zmaksymalizuj efektywność kampanii.
Trustisto
Wyświetlaj ruch klientów w sklepie i buduj jego reputację w czasie rzeczywistym.
Trusted Shops
Zbieraj opinie i prezentuj certyfikat zaufania, zwiększając wiarygodność marki.
Edrone
Wysyłaj spersonalizowane oferty i wiadomości dopasowane do zachowań klientów.
Więcej
Zobacz więcej narzędzi marketingowych.
Własne
Notifero
Zachęć do zakupów klientów dzięki powiadomieniom push pokazującym aktywność innych użytkowników.
SSLA
Ułatw obsługę klienta i szybkie rozwiązywanie problemów wprowadzając nasz portal wsparcia do swojego sklepu.
Strikemail
Automatycznie wysyłaj spersonalizowane e-maile dopasowane do zachowań i interakcji klientów.
Reet
Uprość proces zwrotów, pozwalając klientom składać je bezpośrednio przez panel sklepu.
TakeGift
Twórz, sprzedawaj i zarządzaj kartami podarunkowymi, dając klientom możliwość zakupu prezentów.
AutoInvoice
Automatycznie wystawiaj faktury na podstawie zamówień, usprawniając księgowość sklepu.
Blog-pro
Zadbaj o SEO sklepu i zwiększenie widoczności w przeglądarce Google, zapewniając odbiorcom wartościowe treści.
Loyal Pro
Zwiększ częstotliwość zakupów, dając klientom punkty i rabaty w programie lojalnościowym.
PopApp
Zaangażuj klientów w odpowiednim momencie dzięki wyskakującym pop-upom.
ViuuMi
Pozwól klientom recenzować produkty i pokaż ich prawdziwe doświadczenia.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes
Bezpieczeństwo
Wygląd
Asortyment
Zamówienia
Wsparcie sprzedaży
Wygląd
Kreator wyglądu sklepu
Skonfiguruj sklep w 100% po swojemu prosto i szybko – bez kodowania i specjalistycznej wiedzy. Dzięki intuicyjnemu kreatorowi wybierzesz kolory, czcionki i banery, tworząc w kilka chwil sklep, który idealnie odzwierciedla Twój pomysł.
Responsive Web Design
Twój sklep zawsze wygląda perfekcyjnie – na komputerze, tablecie i smartfonie. Dzięki technologii RWD klienci wygodnie robią zakupy z każdego urządzenia, a Ty nie tracisz zamówień.
Smart images
Pokaż produkty w najlepszym świetle – zdjęcia automatycznie zmieniają się po najechaniu kursorem lub przy wyborze wariantu kolorystycznego. Klienci szybciej podejmują decyzję zakupową, widząc dokładnie to, czego szukają.
Wybór stylu koszyka
Wybierz, jak Twój koszyk będzie widoczny dla klientów – jako popup, strona czy rozwijane okno. Dostosuj wygląd i funkcjonalność do stylu swojego sklepu w kilka sekund.
Szablony maili
Spraw, by każdy e-mail wysyłany do klientów wyglądał profesjonalnie i był dopasowany do Twojego sklepu – łatwo edytuj treść, styl i wygląd wiadomości.
Zarządzanie CSS
Masz doświadczenie w programowaniu i chcesz stworzyć coś unikalnego? W Selesto możesz nadpisać wbudowany kod CSS własnym kodem i w pełni dostosować wygląd swojego sklepu.
Więcej...
Asortyment
Produkty polecane
Podkreśl swoje bestsellery. Pokaż klientom produkty, które naprawdę warto kupić i zwiększaj sprzedaż jednym kliknięciem.
Zestawy produtkowów
Twórz gotowe zestawy produktów, które pokochają Twoi klienci. Więcej wartości dla nich, większa sprzedaż dla Ciebie.
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, kursy czy pliki cyfrowe bez ograniczeń. Selesto automatycznie dostarczy je klientowi po zakupie.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne.
Produkty parametryzowane
Pozwól klientom samodzielnie wybrać parametry produktu – od długości po wagę – i stworzyć idealne dopasowanie.
Więcej...
Zamówienia
Aktualizowanie stanów magazynowych
System automatycznie aktualizuje stany magazynowe, dzięki czemu zawsze sprzedajesz to, co faktycznie masz.
Generowanie etykiet do zamówień
Drukuj etykiety jednym kliknięciem. Oszczędzaj czas i wysyłaj paczki szybciej dzięki ich automatycznemu generowaniu.
Generowanie paragonów i faktur
Automatyczne paragony i faktury pozwalają Ci szybciej obsłużyć zamówienia i uniknąć błędów.
Blokowanie produktu w procesie zakupu
Selesto automatycznie blokuje towar w trakcie zakupu, by uniknąć podwójnych zamówień i pozwolić klientom spokojnie dokończyć transakcję.
Raportowanie sprzedaży
Analizuj wyniki sprzedaży i podejmuj lepsze decyzje biznesowe. Czytelne raporty pokażą Ci, co sprzedaje się najlepiej.
Historia i szczegóły zamówienia
Zyskaj pełny wgląd w każde zamówienie – od momentu zakupu po dostawę. Wszystkie dane i szczegóły w jednym miejscu.
Wiecej...
Wsparcie sprzedaży
Zapis do newslettera
Zbieraj subskrybentów i zwiększaj sprzedaż dzięki regularnym mailom z nowościami i promocjami.
Program lojalnościowy
Nagradzaj stałych klientów i zwiększaj ich zaangażowanie. Więcej punktów, więcej zakupów, większa lojalność.
Opinie o sklepie i produktach
Pozwól klientom dzielić się opiniami i buduj zaufanie. Recenzje zwiększają wiarygodność i pomagają w sprzedaży.
Oznaczenia Nowość i Bestseller
Wyeksponuj najpopularniejsze i najnowsze produkty. Pomóż klientom szybciej znaleźć to, co warto kupić.
Kody rabatowe
Twórz promocje i przyciągaj klientów. Kody rabatowe zwiększają sprzedaż i zachęcają do powrotów.
Portale społecznościowe
Sprzedawaj więcej, dzięki prostej integracji z Facebookiem, Instagramem i innymi platformami społecznościowymi.
Blog i przyjaznoźć SEO
Pisz artykuły, popraw SEO i przyciągnij więcej odwiedzających do swojego sklepu.
Wiecej...
Zobacz wszystkie funkcje
PomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogInflacja w Polsce. Jak wpływa na sprzedaż internetową i w jaki sposób złagodzić jej skutki?
Prawo

Inflacja w Polsce

Jak wpływa na sprzedaż internetową i w jaki sposób złagodzić jej skutki?
Rafał Słoma
Rafał Słoma
18.12.2024
inflacja w Polsce
Inflacja w Polsce we wrześniu 2022 r. wyniosła aż 17,2% 1. O ile samo zjawisko jest naturalne dla gospodarki, o tyle jej niekontrolowany wzrost może spowodować zaburzenia w przepływie towarów i usług. Nie inaczej dzieje się w przypadku branży e-commerce, w której obecna inflacja w Polsce już powoduje spadki sprzedaży. Czy temu trendowi można zaradzić? Dowiedz się, co to jest inflacja oraz dlaczego inflacja rośnie, a także sprawdź, co możesz zrobić, aby utrzymać satysfakcjonujący poziom dochodów.
Co to jest inflacja i dlaczego ma taki wpływ na gospodarkę
Według słowników ekonomicznych inflacja oznacza stały, powszechny wzrost cen i spadek siły nabywczej pieniądza. Aby lepiej zobrazować, co to jest inflacja, można powiedzieć, że to stan, w którym za konkretną kwotę kupi się mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Dlaczego inflacja rośnie? Powodów jest kilka. Wśród głównych przyczyn inflacji należy wymienić:
wzrost cen surowców energetycznych;
zwiększenie emisji pieniądza;
zwiększenie wydatków państwa w stosunku do jego dochodów;
nadwyżka lub niedobór określonych dóbr.
Na to, dlaczego inflacja rośnie, mają więc wpływ czynniki zewnętrzne, jak i wewnętrzne. O ile te pierwsze zwykle są niezależne od polityki wewnętrznej, o tyle te drugie mogą być regulowane przez działania rządu. Przy ograniczeniu wydatków państwowych i konsumpcyjności społeczeństwa może udać się utrzymać inflację na względnie stabilnym poziomie lub zmniejszyć tempo jej wzrostu.

Niezależnie od przyczyny, inflacja ma daleko idące skutki: ograniczenie produkcji, problemy z prowadzeniem działalności gospodarczej, mniejsza liczba przeprowadzanych transakcji zagranicznych.

Warte uwagi jest również zagadnienie inflacja a kredyt. Podniesienie stóp procentowych – jeden z najskuteczniejszych instrumentów walki z inflacją – może negatywnie wpłynąć na gospodarkę.

Po pierwsze, ogranicza nowe inwestycje i rozwój gospodarczy. Przedsiębiorcy obawiają się zaciągania kredytów inwestycyjnych lub nie mają odpowiedniej zdolności kredytowej, a przez to nie mogą rozwijać biznesów: tworzyć nowych stanowisk pracy, wchodzić na zagraniczne rynki czy zwiększać produkcji. Po drugie, ogranicza to wydatki konsumpcyjne osób spłacających kredyty.

Jeśli przez dłuższy czas utrzymuje się wysoka inflacja, a kredyt został udzielony na warunkach zakładających zmienność rat, kredytobiorcy muszą liczyć się z koniecznością płacenia wyższych rat miesięcznych. W takiej sytuacji najczęściej ograniczają wydatki konsumpcyjne – rzadziej korzystają z usług i kupują mniej.

Wszystko to niekorzystnie wpływa na sprzedaż. W dobie inflacji tempo handlu wyhamowuje. Z danych GUS wynika, że wzrost sprzedaży detalicznej w czerwcu 2022 r. wyniósł zaledwie 3,8% rok do roku. Jest to słaby wynik w porównaniu do 8,6% osiągniętych w roku 2021.
inflacja
Jak obecna inflacja w Polsce wpływa na e-commerce?
Związek pomiędzy sprzedażą a inflacją był widoczny w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Czy spowolnienie gospodarcze dotknęło także sektor sprzedaży internetowej?

Obecna inflacja w Polsce przekłada się na e-commerce, ale nie tak mocno, jak można było się tego spodziewać. Dynamiczny wzrost liczby klientów online, który nastąpił po epidemii SARS-Cov-2 pozwolił stworzyć właścicielom sklepów internetowych bufor bezpieczeństwa. W sytuacji, gdy z powodu wzrostu cen liczba klientów online spada, e-commerce nie odczuje tego tak dotkliwie. Sektor ten może zaproponować wiele korzyści tym klientom, którzy szukają oszczędności – przede wszystkim jest to szeroki asortyment, który pozwala dokonać atrakcyjnego zakupu.

Jaki wpływ inflacji na sprzedaż można zaobserwować? Jak wynika z informacji opublikowanych przez GUS, udział handlu online w rynku sprzedażowym w maju 2022 r. wyniósł dokładnie tyle samo co w miesiącu poprzednim – 8,9%.

Martwić może niski wzrost sprzedaży w tym okresie. Wyniósł on zaledwie 0,8% i wskazuje na znaczne spowolnienie intensywnego dotychczas rozwoju. Można się spodziewać, że wobec niepewnych prognoz inflacji część klientów ogranicza zakupy, odkłada je „na lepsze czasy” lub całkowicie z nich rezygnuje. Nic więc dziwnego, że wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się co zrobić, jeśli utrzyma się wysoka inflacja, a biznes w e-commerce przestanie być dochodowy.
Inflacja a sprzedaż. Jak przygotować swój sklep internetowy?
Istotne dla utrzymania relatywnie stałego poziomu sprzedaży jest dostosowanie różnych aspektów swojej działalności do oczekiwań i potrzeb klientów, które zmieniły się pod wpływem wysokiej inflacji w Polsce w 2022 r..

Korzystne dla sklepów internetowych są dwa kierunki postępowania. Pierwszym jest utrzymanie wysokiego poziomu obsługi, do którego przyzwyczaili się klienci: krótkiego czasu realizacji zamówień, bezpiecznych płatności czy promocji. Drugim filarem walki ze skutkami inflacji w Polsce jest reorganizacja dotychczasowego działania sklepu: poszerzenie asortymentu, znalezienie nowych grup docelowych i wdrożenie innych modeli sprzedaży.

Warto omówić kilka z tych działań.
Marketing internetowy
Bez reklam w Google Ads czy Facebook Ads trudno będzie Ci zwiększyć liczbę transakcji. Ważne jest jednak, aby kampanie reklamowe prowadzić rozsądnie. Pomogą Ci w tym zintegrowane z Selesto narzędzia analityczne, które pozwolą optymalizować Twoje wydatki.

Wykorzystaj też fakt, że w związku z obecną inflacją w Polsce wielu sprzedawców zmniejsza nakłady na content marketing, przez co traci pozycję w rankingach Google. To Twoja szansa na to, aby zwiększyć swoją widoczność w sieci i pozyskiwać ruch w sklepach internetowych również z organicznych wyników wyszukiwania. Zamiast biernie czekać na to, czy inflacja spadnie, zadbaj o zgodne z zasadami SEO opisy Twoich produktów czy treści na blogu.
inflacja
Ograniczenie kosztów stałych
Dobrym pomysłem na obniżenie kosztów utrzymania sklepu jest zrezygnowanie z utrzymania własnego magazynu i skorzystanie z funkcji dropshippingu. To system sprzedażowy, w którym fizycznie nie posiadasz oferowanego towaru, a tylko zbierasz zamówienia od klientów i przekazujesz je do realizacji hurtowni.

W Selesto możesz nadzorować te działania prosto z panelu administracyjnego sklepu. Dzięki temu unikniesz też ewentualnych strat finansowych, jeśli któryś z Twoich produktów nie spotka się z zainteresowaniem klientów.
Polityka cenowa, asortyment, płatności
Początkowe zwiększenie cen może wyrównać straty spowodowane inflacją, a sprzedaż na niższym poziomie nie będzie tak odczuwalna. To jednak tylko krótkoterminowe działania. Rzecz jasna podwyżki są nieuniknione, ale staraj się wprowadzać je rozsądnie – podejrzyj konkurencję i ustal cenę na podobnym poziomie. Może być ona wyższa, jeśli zaproponujesz klientom coś w zamian, np. program lojalnościowy czy szeroki asortyment.

Rozważ też wprowadzenie polityki darmowych zwrotów oraz zintegrowanie swojego sklepu internetowego z systemem płatności odroczonych – takim jak dostępny w Selesto system PayPo. Dzięki temu, że klient może zapłacić za towar dopiero po 30 dniach od jego nabycia, chętniej go kupi, a nie odłoży na później lub całkiem z niego zrezygnuje. Najważniejsze jest jednak to, że pieniądze za zakupy otrzymasz od razu, a nie dopiero po kilkudziesięciu dniach. Pozwoli Ci to utrzymać stałą bazę klientów, którzy musieliby odłożyć zakupy ze względu na inflację, a biznes zachowa płynność finansową.
Sprzedaż za granicą
Sprzedaż w dobie inflacji powinna być jak najbardziej zróżnicowana. Jeśli poszerzenie asortymentu lub uzyskanie klienteli o innym profilu okaże się nieopłacalne, możesz spróbować sprzedawać swoje towary za granicą.

Przez osłabienie polskiej waluty zakupy w Polsce są bardzo atrakcyjne dla obcokrajowców (ponieważ są tańsze). Warunkiem tutaj staje się jednak opcja rozliczeń transakcji w wielu walutach oraz korzystania z popularnych za granicą systemów płatności takich jak PayPal lub Braintree.
Czy inflacja spadnie? Nie czekaj, zacznij działać!
Prognozy inflacji nie są optymistyczne. Ekonomiści szacują, że jej wzrost zatrzyma się dopiero na początku drugiego kwartału przyszłego roku. Mimo że inflacja w Polsce w 2022 r. już zdążyła poczynić szkody w handlu internetowym, nic jednak nie wskazuje na to, że w ciągu najbliższych miesięcy doprowadzi ona do jego zapaści. Wpływ inflacji na sprzedaż internetową nie stanowi więc sporego zagrożenia, pod warunkiem że uda się ustabilizować tempo jej wzrostu w ciągu kilku najbliższych kwartałów.

Przy podjęciu odpowiednich działań masz duże szanse na to, aby przetrwać ten trudny czas, niezależnie od tego, czy inflacja spadnie znacząco w najbliższym czasie. Co więcej, po tym, jak uda Ci się ustabilizować sprzedaż, a inflacja zacznie spadać, wdrożone rozwiązania pomogą Ci rozwinąć Twój biznes.
Spis treści
Następny wpis
Kasa fiskalna a sklep internetowy – jak je poprawnie połączyć?
Poprzedni wpis
Dyrektywa Omnibus a e-commerce. Jak przygotować swój sklep internetowy na zmiany w prawie?
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.