Sprzedaż usług w Internecie nie jest zjawiskiem tak rzadkim, jak mogłoby się wydawać. Okazuje się bardzo wygodna zarówno dla klienta, jak i dla Ciebie – skraca czas realizacji, ułatwia rozliczenie płatności, a Tobie pomaga przekonać odwiedzającego Twoją stronę do zakupu. Brzmi nieźle? Sprawdź, jak założyć internetowy sklep z usługami, o czym trzeba pamiętać i jaki jest koszt takiej działalności.
Spis treści:
- Co jest potrzebne do sprzedaży usług w internecie?
- Jaki sklep do sprzedaży usług będzie najlepszy?
- Koszt założenia sklepu z usługami online
Co jest potrzebne do sprzedaży usług w Internecie?
Sprzedażą usług w Internecie nie zajmują się wyłącznie duże firmy. Wręcz przeciwnie, takie rozwiązanie jest bardzo popularne wśród freelancerów. Istnieje bowiem mało ograniczeń w kwestii rodzaju sprzedawanych usług. Twoim „produktem” może stać się wszystko: udzielanie korepetycji, przeprowadzanie osobistych szkoleń internetowych, zaprojektowanie grafiki i wiele innych.
O czym pamiętać, zakładając sklep online z usługami? Najważniejszy jest pomysł i stworzenie atrakcyjnej oferty, ale nie zapominaj o jej właściwej prezentacji. To, jaki sklep internetowy do sprzedaży usług wybierzesz, ma ogromny wpływ na to, czy Twoi klienci skorzystają z Twojej oferty, czy wybiorą konkurencję.
Jaki sklep do sprzedaży usług będzie najlepszy?
Jeśli chodzi o sklep internetowy z usługami, to jego kształt nie odbiega znacząco od tego znanego ze sklepów „tradycyjnych”. Wykorzystasz tu większość funkcji platformy sprzedażowej. Które z nich będą najprzydatniejsze i jak otworzyć sklep online z usługami, żeby jego obsługa była bezproblemowa?
Zwróć uwagę na:
- Jakość działania – upewnij się, że sklep jest responsywny i odpowiednio szybko się ładuje.
- wygląd sklepu – powinien być przejrzysty i czytelny, a także umożliwiać pogrupowanie usług w kategorie, przypisanie im atrybutów i wariantów oraz stworzenie wyszukiwarki. Korzystny jest również zaawansowany kreator graficzny
- Marketing – istotne są integracja z social media i systemami reklamowymi (np. Google Ads) oraz narzędzia do zarządzania mailingiem czy do tworzenia kodów rabatowych.
- Narzędzia administracyjne – np. programy księgowe.
- Różne formy bezpiecznych płatności – przelewem, kartą, BLIK-iem czy za pomocą portfela internetowego.
W przypadku sprzedaży usług przez Internet ważne jest też opracowanie indywidualnych dokumentów prawnych, które dokładnie opiszą zakres Twojej współpracy z klientami. Możesz zlecić ich przygotowanie w Selesto, aby mieć pewność, że wszystkie aspekty Twojej pracy zostaną uregulowane.
Koszt założenia sklepu z usługami online
Założenie sklepu z usługami jest nie tylko proste, ale i niezbyt kosztowne – nie musisz martwić się zatowarowaniem czy wykonaniem zdjęć sprzedawanych artykułów. Na koszt założenia sklepu z usługami online składają się opłaty za korzystanie z oprogramowania sklepu i wypełnienie go treścią.
Ceny abonamentu za prowadzenie sklepu na platformie sprzedażowej wahają się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych – w Selesto za pierwszy miesiąc zapłacisz tylko 99 złotych netto. Co ważne, tak niska cena nie wpływa na funkcjonalność Twojej witryny. Wysokość opłat uzależniona jest tylko od Twoich dochodów – sprawdź stawki w cenniku Selesto.
Nasz sklep odpowiada Twoim potrzebom? Możesz wypróbować go przez 14 dni za darmo! Chętnie podpowiemy Ci, jak założyć sklep online z usługami dopasowany do Twojej pracy!
Zobacz też wybrane sklepy z usługami, które zdecydowały się na Selesto:
Wiadomość wysłana!
Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.
Formularz kontaktowy
Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.