Notifero jest narzędziem wyświetlającym powiadomienia na Twojej stronie (np. sklepie internetowym), Twoim potencjalnym Klientom, przedstawiające ile osób jest zainteresowanych danym produktem lub już go zakupiło. Notifero powoduje zwiększenie zainteresowania i rozpoznawalności marki wykorzystując mechanizm psychologii tłumu* i opiera się o anonimowe relacje społeczne.

Psychologia tłumu – dziedzina psychologii społecznej zajmująca się funkcjonowaniem jednostek w dużych zbiorowiskach... Badania w tym nurcie wskazują, że ludzie w tłumie nie tracą samoświadomości, ale uwzględniają wskazówki społeczne i przynależność grupową...

Mechanika działania:

(Jeżeli) Produktem jest zainteresowana jakaś grupa ludzi

(Lub) Produkt został już zakupiony przez grupę ludzi

(Bądź) Produkt się kończy i została niewielka jego ilość

(Oraz) Potencjalny kupujący zostanie o tym poinformowany

(To) Zwiększy się przekonanie zakupowe potencjalnego kupującego

(Oraz) Docelowo produkt zostanie zamówiony

Stanie się tak na podstawie wskazówek, które kupujący otrzymał od innych (anonimowych) kupujących, którzy produkt kupili, czy też innych (anonimowych) potencjalnych kupujących, którzy zainteresowali się produktem.

Dodatkowo jeżeli sklep internetowy zaprezentuje, że produkt się kończy lub też, że za chwilę go zabraknie to zintensyfikuje to uczucie chęci zamówienia u potencjalnego kupującego.

W dłuższej perspektywie powinno to spowodować rozszerzenie lejka sprzedażowego o kolejnych klientów, którzy dołączą do grupy zainteresowanej oferowanym produktem, tym samym cały czas ją rozszerzając (społeczny dowód słuszności).

Społeczny dowód słuszności – zasada, według której człowiek, nie wiedząc, jaka decyzja lub jaki pogląd jest słuszny (co może zależeć od różnych czynników), podejmuje decyzje lub przyjmuje poglądy takie same, jak większość grupy. Innymi słowy uważamy, że jakieś zachowanie jest poprawne wtedy, gdy widzimy innych ludzi, którzy tak właśnie się zachowują. Na przykład: jeśli mężczyzna nie wie, która ubikacja jest damska, a która męska, ponieważ nie ma oznaczeń na drzwiach, to użyje tej, do której wchodzi inny mężczyzna.

Przykładem efektów, jakie mogą zostać osiągnięte może być jeden ze sklepów, gdzie po włączeniu funkcji zanotowano (pośrednio) prawie 150% wzrost zdarzeń typu "dodaj do koszyka" w skali lekko powyżej roku.

Dodatkowo jeszcze większy wzrost zanotowano (pośrednio) na wskaźniku typu "dodaj do listy życzeń" bo o prawie 400% w tym samym okresie.

Natomiast najważniejszym wskaźnikiem jest jednak wskaźnik typu "Zakup", który prezentuje wzrost sprzedaży (pośrednio) o ponad 200% w tym samym okresie.

Powyższe dane pokazują zatem nie tylko duży wzrost zainteresowania i zaangażowania potencjalnych kupujących (dodaj do koszyka czy dodaj do listy życzeń), ale przede wszystkim to, że potencjalni kupujący stają się finalnie w dużej mierze rzeczywistymi kupującymi. Tym samym maleje ilość porzuconych koszyków na rzecz dynamicznego wzrostu sprzedaży.

Tak naprawdę nie możemy patrzeć tylko na wskaźnik typu “zakup” bagatelizując tym samym inne wyniki, choć jest to bardzo istotny parametr. W dłuższej perspektywie równie ważne są dodania do koszyka czy dodania do listy życzeń. Wpływają one bowiem na np. powracających klientów, którzy docelowo w momencie, w którym odczują przekonanie zakupowe (tacy klienci często powracają i przeglądają wybrane przez siebie produkty), złożą zamówienie.

Jeżeli chodzi o prezentację zdarzeń to powyżej zostały wymienione jedynie przykładowe w perspektywie sklepu internetowego, natomiast produkt Notifero można zainstalować na dowolnym rozwiązaniu (sklep internetowy, strona internetowa, blog, portal, aplikacja) oraz zdefiniować dowolne zdarzenia, które technologicznie będą możliwe do osiągnięcia (dany system musi pozwolić na zbieranie takich informacji).

Jak Notifero działa w praktyce ? Poniżej kilka przykładów:

Ile osób aktualnie przegląda stronę


Ile osób jest zainteresowanych produktem


Ile osób niedawno zakupiło produkt

Jeżeli oczekujesz zatem zwiększania zainteresowania Twoimi produktami, u osób które już serfują po Twojej stronie co w dłużej perspektywie powinno przekuć się na większa sprzedaż to Notifero jest dobrym rozwiązaniem.


Źródła:

  1. Psychologia tłumu
  2. Społeczny dowód słuszności

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.