Właściwy
kod PKD w działalności online to 47.91.Z. Jest przypisany firmom, które sprzedają w Internecie, bez określenia rodzaju towaru. Obejmuje on takie podmioty jak: samodzielne sklepy internetowe (również te zajmujące się wyłącznie sprzedażą produktów cyfrowych), serwisy aukcyjne, a także platformy typu marketplace (np. Amazon lub
Allegro).
W większości przypadków
wybór PKD dla sklepu internetowego jest wystarczający w zakresie ogólnym. Prawodawca wprost nie nakłada obowiązku bardzo szczegółowego doprecyzowania. W opisie dodatkowym do nazwy grupowania widnieje zapis mówiący, że działalność może dotyczyć dowolnego towaru. Wyłączona z tej klasyfikacji jest jedynie sprzedaż detaliczna samochodów i motocykli, jak również części i akcesoriów do obu tych pojazdów.
Mimo wszystko zaleca się, aby określenie zakresu prowadzonej działalności było rzetelne i możliwie najdokładniejsze. Dlatego warto przejrzeć całą listę kodów PKD i wybrać kategorię lub kategorie, które opisują rodzaj towaru, którym handlujesz Internecie.
Jaki PKD dla sklepu internetowego będzie właściwy w takim przypadku? Lista kodów jest długa i wyczerpująca. Nie ma więc sensu podawać wszystkich dla każdego profilu sprzedaży, a jedynie kilka przykładowych, aby lepiej nakreślić charakter działalności. Są to m.in.: