Kilka słów o wyzwaniach podczas prowadzenia sklepu internetowego z wyrobami artystycznymi.
Waszą artystyczną duszę widać również na profilach społecznościowych. Facebook i Instagram jest prowadzony w bardzo spójny i estetyczny sposób. Czy obecność w Social Media pomaga Wam zwiększyć sprzedaż? Bazujecie na organicznych zasięgach, czy również korzystacie z płatnej reklamy w tym medium?
PL: Dziękujemy za pochwałę. Tak naprawdę, to należy się ona tylko Marice. To ona w naszym małym zespole wspaniale dba o naszą obecność na tych platformach.
Tak jak opisaliśmy to wcześniej, Instagram jest dla nas podstawowym narzędziem, dzięki któremu docieramy do klientów. Na razie nie korzystaliśmy z płatnych reklam, preferując organiczne podejście. Ale nie zamykamy się na tę formę promocji.
Co jest największym wyzwaniem, jeśli chodzi o prowadzenie sklepu z dziełami sztuki? W jaki sposób sobie z nim poradziliście?
PL: Największym wyzwaniem było dla nas zabranie się za tworzenie sklepu. Na szczęście, po długich poszukiwaniach, zostało nam polecone Selesto i proces ten okazał się być bardzo przystępny. Także samo prowadzenie sklepu z dziełami sztuki jest raczej bezproblemowe. Może brzmi to jak reklama, ale naprawdę tak jest.
A co sprawia Wam najwięcej przyjemności w tej pracy?
PL: Tak jak opisaliśmy wcześniej, kiedy widzimy, że coś znalazło nabywcę. To naprawdę fantastyczne uczucie, kiedy coś, co się zrobiło własnymi rękami okazuje się na tyle dobre, że ktoś nieznajomy chce to kupić.
Czy sprzedaż produktów handmade charakteryzuje się jakimiś specjalnymi prawami, czy raczej jest to produkt jak każdy inny?
PL: Żadne z nas nie ma doświadczenia w handlu, więc trudno nam odpowiedzieć na to pytanie. Na tak zwany chłopski rozum, wydaje nam się, że są to podobne zasady. Trzeba stworzyć produkty, które ktoś będzie chciał kupić, a potem do tego kogoś z nimi dotrzeć, tak by miał on świadomość, że te produkty w ogóle istnieją.
Co cieszy się największą popularnością?
PL: Obecnie, najlepiej sprzedają się nam duże michy (na przykład na ramen), a także talerze i kubki z motywami roślinnymi. Niezmienną popularnością cieszą się doniczki i osłonki, a także kubki z motywem śpiącej twarzy.
Czy moglibyście coś doradzić osobom, które chciałyby zacząć sprzedawać swoją sztukę w sklepie internetowym?
PL: Ponieważ przez Internet kupuje się tylko wzrokiem, bardzo ważne są odpowiednie zdjęcia wyrobów, a także wytrwała praca nad mediami społecznościowymi.
Trzeba się także liczyć z tym, że wytwarzanie i sprzedaż własnych produktów, będzie stanowić pracę na pełen etat. Na początku przydają się oszczędności, gdyż trudno oczekiwać, że od razu znajdzie się na wszystko nabywców.
No i oczywiście polecamy założyć sklep na Selesto!
Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę Wam samych sukcesów!
Jeśli tak jak Założyciele Pracowni Lepiej marzysz o własnym biznesie, chcesz przekuć wieloletnią pasję w działalność, która przyniesie Ci realne zyski i planujesz
sprzedaż sztuki w internecie,
wypróbuj nasz sklep internetowy przez 14 dni za darmo.
Założenie pierwszego własnego sklepu internetowego i rozpoczęcie prowadzenia działalności e-commerce nie jest tak skomplikowane, jak może się wydawać. Na co zwrócić uwagę, planując sprzedaż w sieci? Kluczowe znaczenie ma wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej.
Dowiedz się, jak z sukcesem prowadzić sklep internetowy ze sztuką lub innym, dowolnym asortymentem. Poznaj historię przedsiębiorców, którzy działają w branży e-commerce. Przekonaj się, jak wyglądały ich biznesowe początki, a także z jakimi problemami i wyzwaniami musieli się mierzyć.
Zajrzyj na naszego YouTube'a, żeby obejrzeć więcej wywiadów z właścicielami sklepów internetowych.