Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogJak zacząć sprzedawać kosmetyki i połączyć pracę z pasją - wywiad z założycielami Sklepu Cacy
Wywiady

Jak zacząć sprzedawać kosmetyki i połączyć pracę z pasją

Wywiad z założycielami Sklepu Cacy
Kamila Wieczorek
Kamila Wieczorek
17.12.2024
cacy
Sklep Cacy to nie tylko internetowa drogeria z naturalnymi kosmetykami, to również rodzinny biznes stworzony z miłości do naturalnej urody i naszej planety. Dominik i Ania przywiązują uwagę do tego, aby w asortymencie sklepu znalazły się produkty, które zadowolą nawet najbardziej wymagających Klientów. Jak podkreślają, sami przeszli przez długą drogę poszukiwania kosmetyków zgodnych z ich wymagającą skórą. Tak samo jak o najlepsze składy produktów, założyciele dbają o obsługę klienta i jego zadowolenie. W wywiadzie dla nas opowiadają czy, otwierając sklep internetowy z kosmetykami, ciężko jest przebić się sprzedając nie tylko produkt fizyczny, ale także konkretną ideę.
Poznajmy bliżej historię Cacy - sklepu online z kosmetykami.
Działacie w branży, w której konkurencja jest ostatnio bardzo duża. Obecnie boom na kosmetyki naturalne powoduje, że sklepów z tego typu asortymentem powstaje coraz więcej, nie wspominając już o sieciówkach, w których również można dostać kosmetyki z dobrymi składami. Jak staracie się znaleźć swoje miejsce na rynku?

Sklep Cacy: To prawda, że na rynku mamy sporą konkurencję. Jednak próbujemy wyróżnić się bardzo indywidualnym i holistycznym podejściem do klienta. Każda osoba, która zwraca się do nas z prośbą o pomoc w doborze kosmetyków, otrzymuje szczegółową rozmowę na temat jej potrzeb związanych ze skórą czy włosami. Bardzo często staramy się spełnić oczekiwanie efektu WOW na już. Ludzie, nie chcą czekać na wyniki. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, jednak szukamy produktów do naszego sklepu, które dadzą właśnie taki efekt już po pierwszym użyciu. Nie zależy nam, aby w sklepie była niezliczona liczba marek. Chodzi o to, żeby u nas były same perełki kosmetyczne, w których można zakochać się od pierwszego użycia. Bardzo staramy się również o to, aby zamówienie było pięknie zapakowane w ekologicznym stylu. Pierwsze wrażenie w końcu robi się tylko raz. Paczka ma cieszyć oko, bez szkody dla środowiska, natomiast zawartość ma rozpieszczać i pielęgnować ciało.

W jaki sposób dobieracie marki, z którymi współpracujecie? Wiem, że ważny jest dla Was skład, ale na pewno są inne istotne czynniki, jak wygląd opakowania, opinie Klientów… i co jeszcze?

SC: Staramy się skupić na manufakturch polskich. Okazuje się, że to właśnie te marki wkładają najwięcej serca w produkcję swoich kosmetyków, które pachną obłędnie i niesamowicie działają. Są one robione ręcznie, zapakowane w szkło lub opakowania z recyklingu. To wszystko robi na nas i na klientach niesamowite wrażenie. Często jest tak, że wygląd i zapach tych produktów sprawia, że chciałoby się je zjeść lub wypić, czego oczywiście nie polecamy ;) Kosmetyki te są również bardzo wydajne, co także wpływa na zmniejszenie konsumpcjonizmu oraz oszczędność domowego budżetu. Jesteśmy od stycznia na rynku, a mamy już klientki, które sukcesywnie wymieniają zawartość swojej kosmetyczki i zrobiły u nas 9 lub więcej zamówień. Oznacza to, że są zadowolone z jakości i efektów. Klienci, którzy do nas trafili, regularnie wracają, a dla nas to jest najważniejsze. Oznacza to, że pokochali marki, które wybraliśmy do swojego sklepu, tak samo jak my.
sklep cacy
Skąd się wziął pomysł na nazwę "Cacy"? Swoją drogą bardzo przypadło nam do gustu Wasze hasło: "Zrób się na cacy". :)

SC: Gdy pracowałam jeszcze w swoim salonie urody, bardzo często Panie, które do mnie przychodziły, zwracały się do mnie: „ Niech mnie Pani dziś zrobi na cacy”. Wtedy, zawsze uśmiechałam się. Gdy szukaliśmy nazwy do naszego sklepu, a trwało to dość długo, przypomniały mi się te czasy oraz zwrot, którego używały moje klientki. Obojgu bardzo nam się to spodobało i wywołało uśmiech na twarzy. Wiedzieliśmy, że to właśnie to. Cacy kojarzy się z czymś ładnym, miłym. Gdy powiedzieliśmy znajomym o pomyśle na nazwę, wszystkim bardzo przypadł do gustu :)

Co było dla Was kluczowe przy podejmowaniu decyzji o tym, aby założyć sklep internetowy z kosmetykami?

SC: Mimo wszystko wygoda i oszczędność czasu. Sami preferujemy zakupy online. Dziś bardzo rzadko jeździmy po sklepach, aby szukać odpowiednich produktów. Często rozmawialiśmy o tym ze znajomymi, którzy również bardzo lubią robić zakupy w Internecie. Nie oszukujmy się, Polacy już wcześniej lubili kupować online, a teraz w tym szczególnym okresie robią to jeszcze chętniej. Dopasowanie swoich usług do nowej rzeczywistości, jest korzystne zarówno dla przedsiębiorcy jak i klienta. A pomijając fakt pandemii, to jest oszczędność czasu i paliwa. Sama osobiście wolę spędzić czas z dziećmi w ogrodzie niż stać w sklepowych kolejkach. Wiele osób z naszego otoczenia podziela nasze zdanie. Nie ukrywamy, że zastanawialiśmy się nad sklepem stacjonarnym. Jednak rozważając wszystkie za i przeciw, sklep w Internecie miał zdecydowaną przewagę.

Zdecydowaliście się na otwarcie i prowadzenie drogerii internetowej na gotowej platformie, zamiast budować swoją stronę od zera. Dlaczego?

SC: W tym temacie, również robiliśmy spore rozeznanie i była lista za i przeciw. Koszt „postawienia” sklepu internetowego od podstaw trzeba liczyć w kilkunastu tysiącach złotych, natomiast sklep na gotowej platformie to oszczędność zarówno czasu jak i środków. Do tego mamy cały czas opiekę i pomoc techniczną wliczoną w nasz abonament.
Jakie są wyzwania podczas prowadzenia sklepu online z kosmetykami?
Przez obecną sytuację na świecie masę osób podejmuje pochopną decyzję o założeniu swojego sklepu myśląc, że jest to szybki i prosty sposób na zarobek. Obserwując historię naszych klientów wiemy, że prowadzenie drogerii internetowej wymaga to jednak przemyślanych kroków i dużo ciężkiej pracy. A jakie są Wasze doświadczenia z początków działalności?

SC: Zgadzamy się z tym w stu procentach. Nie jest to tak łatwe jak wielu osobom się wydaje. Aby zachęcić klienta do zakupów właśnie u nas, trzeba naprawdę się wyróżnić. Ludzie nie lubią wydawać swoich pieniędzy u kogoś, kogo nie znają i komu nie ufają, a zaufanie buduje się latami. My mamy to szczęście, że mówiliśmy o naszym sklepie wśród znajomych, bliskich osób z otoczenia. I to są osoby, które u nas najczęściej robią zakupy. Klienci z innych stron Polski zdarzają się rzadziej, ale cudowne jest to, że po pierwszym zamówieniu do nas wracają. Wierzymy, w to gorąco, że w miarę upływu czasu, będziemy docierać do innych zakątków Polski aniżeli nasze miasto czy okolice i będziemy się w tym kierunku rozwijać. Jednak jesteśmy nastawieni na sukces. Ten sklep to nasza pasja. Każdego dnia uczymy się czegoś nowego. Kochamy szukać nowinek. A najważniejsze dla nas jest przede wszystkim zadowolenie naszych klientów. I to na nich i ich potrzebach się skupiamy.

Czy były jakieś koszty, które Was zaskoczyły, gdy rozpoczynaliście sprzedaż kosmetyków online? O czym może zapomnieć osoba zaczynająca swoją przygodę z e-commerce.

SC: Największymi kosztami było zatowarowanie, poza tym otwarcie nie wiąże się, ze szczególnymi obciążeniami. Liczyliśmy jednie, że koszty reklamy będą nieco niższe. Aaa jest jeszcze jedna rzecz – podatki.

Co według Was jest kluczowe, aby przekuć jednorazowy zakup w stałego klienta?

SC: Kluczowe jest to, aby klient poczuł się wyjątkowo. Dla mnie, każdy najmniejszy szczegół jest ważny. Od pięknie zapakowanego zamówienia zaczynając, kończąc na ręcznie wypisanym liściku z podziękowaniami. Często do zamówienia dołączam drobny prezent w formie próbek innych kosmetyków. Nie ukrywam, że dzięki próbkom wiele klientów do nas wróciło po pełnowymiarowy produkt. Bardzo często dostajemy prywatne wiadomości zwrotne, że nasza paczka, to była najpiękniej zapakowana paczuszka jaką do tej pory klient otrzymał, a że kosmetyki są strzałem w dziesiątkę. Wiele znajomych osób napisało nam, że ten sklep to był świetny pomysł i że dzięki nam dowiedzieli się o cudownie pachnących, tego typu perełkach kosmetycznych. Wbrew pozorom jeszcze nie każdy śledzi zmiany w branży beauty. Dla mnie to bardzo motywujące. I utwierdza mnie w tym, że idziemy w dobrym kierunku :)
sklep cacy
Czy zdarzają się trudne sytuacje z klientami? Jak sobie z nimi radzicie?

SC: Na szczęście jeszcze nie mieliśmy takich sytuacji. Do tej pory wszyscy byli zadowoleni z kosmetyków. Ludzie, którzy u nas kupują są przesympatyczni i otwarci. Bardzo nas chwalą, za co prosto z serca im dziękujemy. To wspaniałe uczucie być docenionym za swoją pracę. Jednak zdajemy sobie sprawę, że w przyszłości, mogą takie sytuacje się zdarzyć. Myślę, że spokój i sympatyczne podejście do klienta jest najważniejsze. Przecież ile ludzi, tyle różnych potrzeb. Dobór kosmetyków to kwestia bardzo indywidualna. Trzeba dużo subtelności i wyrozumiałości w stosunku do osób, które u nas kupują. Wydając u nas swoje pieniądze mają prawo oczekiwać. Jednak uważam, że zawsze jest jakieś wyjście z sytuacji i wszędzie można znaleźć kompromis. Jednak życzę sobie i Dominikowi, aby takich sytuacji nie było wcale lub jak najmniej.

Jaki jest ulubiony element Waszej pracy?

SC: Pakowanie zamówień i później wiadomości jakie otrzymujemy od naszych klientów np. „Nigdy nie otrzymałam tak pięknie zapakowanej paczki! Jesteście niesamowici”. Często widujemy jak klienci oznaczają nas w social mediach. To właśnie ich zadowolenie jest dla nas motorem napędowym.

Uniwersalna rada, dla osób, które chcą spróbować swoich sił w e-commerce i planują prowadzenie sklepu z kosmetykami?

SC: Nie bać się, przemyśleć, rozpisać biznesplan i działać. Już w momencie pierwszych przygotowań pokazać się w social mediach, informować i zdradzić postępy z etapów przed startem. Dzięki temu zaraz po uruchomieniu będą pierwsze sprzedaże. Znajomi – myślę że jest to istotna sprawa by poinformować ludzi, którzy nas znają, mają zaufanie i znacznie łatwiej dojść do nich z informacją o otwarciu sklepu internetowego. To oni najchętniej będą wspierać i dokonywać zakupów.

Bardzo dziękuję za rozmowę :)


Jeśli tak jak Założyciele Sklepu Cacy marzysz o własnym biznesie i uważasz, że sprzedaż kosmetyków online to zajęcie, w którym się odnajdziesz – wypróbuj nasz sklep internetowy przez 14 dni za darmo.
Planujesz prowadzenie sklepu z kosmetykami i chcesz się do tego przedsięwzięcia jak najlepiej przygotować? Sprawdź, jakie są koszty założenia sklepu online i zaplanuj budżet. Uwzględnij w nim wydatki m.in. na zakup domeny i miejsca na serwerze, cenę platformy e-commerce, a także koszty związane z prowadzeniem działań marketingowych.

Sprawdź, jak na początku swojej działalności poradzili sobie inni przedsiębiorcy e-commerce. Poznaj problemy, z jakimi musieli się zmierzyć i rozwiązania, dzięki którym odnieśli sukces w sprzedaży internetowej.

Zajrzyj na naszego YouTube'a, żeby obejrzeć więcej wywiadów z właścicielami sklepów internetowych.
Spis treści
Następny wpis
Czy można połączyć sztukę z biznesem? - Na pytanie odpowiadają założyciele sklepu Pracownia Lepiej
Poprzedni wpis
Sprzedaż w Internecie, czyli trudne biznesu początki - rozmowa z założycielem Nanopower24
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.