Marka założona przez kobiety, dla kobiet, zrodzona z damskiej przyjaźni i miłości do piękna. Siz-Lux to sklep internetowy, w którym Mariia i Liudmiła stawiają na jakość, elegancję i prostotę. Dziewczyny pokochaliśmy od pierwszego kontaktu. Zachwyciło nas ich niesamowite ciepło i dbałość o jakość doświadczenia zakupowego klientów sklepu. W rozmowie starają się przybliżyć nam jak wygląda prowadzenie sklepu internetowego od środka.

Od kiedy prowadzicie swój sklep internetowy? Ile czasu zajęło Wam przejście od pomysłu do realizacji?

Prowadzimy swój sklep online od listopada 2019 roku. Utworzenie go zajęło nam dużo czasu, ponieważ przy tak dużej konkurencji nie byłyśmy pewne czy jest to dobry pomysł. Myślę, że cały proces trwał około 12 miesięcy.

Co było największym wyzwaniem na początku Waszej drogi?

Dla nas obcokrajowców największym wyzwaniem było założenie spółki. Równie ciężkie okazało się wybranie nazwy dla naszej firmy.

Dlaczego zdecydowałyście się akurat na biżuterię, dodatkowo w tak nietypowym połączeniu?

Naszym celem jest, aby cały świat był piękny, a każda kobieta najszczęśliwsza. Dlatego właśnie wybrałyśmy biżuterię. Połączenie srebra ze złotem natomiast to najlepsze rozwiązanie dla klientów, którzy lubią często kupować ciekawą i jakościową biżuterię za niewielkie pieniądze w porównaniu do złotych dodatków.

W jaki sposób badałyście sytuację na rynku, żeby wyczuć czy jest zapotrzebowanie na taki produkt?

Wyszłyśmy z założenia, że mamy na tyle ciekawy produkt, że po prostu musi się przyjąć na rynku i zrobimy wszystko, aby nasz trend stał się numerem 1.

Wasza decyzja o stworzeniu sklepu była oparta na intuicji i pasji, czy raczej była to czysto logiczna i biznesowa koncepcja?

Decyzja stworzenia sklepu była raczej oparta na pasji, ale nie obyło się bez chłodnego rozpatrzenia wszystkich za i przeciw.


Skąd bierzecie pomysły na nowe kolekcje?

Nieustannie śledzimy pojawiające się na rynku nowości i obserwujemy trendy w projektowaniu. Interesują nas nowe kolekcje znanych mistrzów mody jubilerskiej jak i młodych jubilerów. Dla nas ważne są najdrobniejsze szczegóły. Codziennie nad sobą pracujemy, wiedząc, że jest to jedyny sposób, aby opracować projekty, które mogą podbić świat.


Pewne produkty wyróżniają się lepszą sprzedażą od innych, skąd może to wynikać?

Ciężko powiedzieć… Sprzedaż tych czy innych modeli od czasu do czasu się zmienia.


Studiując raporty sprzedaży w sklepie, można trafniej określić zapotrzebowanie na rynku i lepiej planować zatowarowanie sklepu, podobnie jest z funkcją powiadomienia o dostępności produktu. Czy w swojej działalności korzystacie z tych opcji?

Te opcje są  rewelacyjnym rozwiązaniem dla naszego zaopatrzenia i utrzymania kontaktu z Klientami. Bardzo cenimy sobie możliwość powrotu do osób zainteresowanych w momencie kiedy na stan wracają produkty.

Czy trudno było wybić się na rynku, będąc początkującym sklepem w branży jubilerskiej? Uważacie, że ten segment jest już przesycony, czy nadal jest miejsce na nowych graczy?

Na rynek zawsze jest łatwiej wybić się z dobrym i jakościowym produktem który, może nie szybko, ale zawsze znajdzie swojego Klienta! Po prostu trzeba walczyć o swoje miejsce i wtedy ono się znajdzie.

Jaka czynność według Was jest najcięższa przy prowadzeniu biznesu online?

W każdym biznesie pierwszy krok jest najtrudniejszy…

W naszym przypadku było to znalezienie dobrej platformy, gdzie mogłybyśmy sprzedawać nasz produkt. Zależało nam, aby sklep odpowiednio eksponował asortyment i był intuicyjny dla klientów.

Czy było coś czego nie spodziewałyście się zakładając sklep online?

Na pewno nie spodziewałyśmy się trafić na taką wspaniałą platformę, jak Selesto. Ludzie tam pracujący to tytani. Bez nich nie udałoby się nam tak szybko i prosto stworzyć wymarzonego sklepu.

Jakie metody działań marketingowych poradziłybyście osobom początkującym?

Żeby marketing internetowy był skuteczny, powinien być zoptymalizowany pod kątem odbiorców. Zanim w ogóle rozpocznie się planowanie strategii marketingowej, należy dokładnie wyznaczyć grupę docelową. Odpowiednio określona demografia, zainteresowania, zarobki i wiele innych czynników pozwolą dotrzeć do osób, które będą rzeczywiście zainteresowane produktem czy usługą.



Jakie macie plany na przyszłość?

Pragniemy nieustannie zachwycać naszych klientów ciekawymi kolekcjami. Mamy też w planach rozwój naszej marki i rozpoczęcie sprzedaży poza Polską.

To od siebie dodam tylko, że zakupione u Was kolczyki noszę non stop. Uwielbiam je i nie mogę się doczekać kolejnych kolekcji.

Dziękuję Wam za rozmowę.


Jeśli tak jak Założycielki Siz-Lux marzysz o własnym biznesie, wypróbuj nasz sklep internetowy przez 14 dni za darmo.

Zajrzyj na naszego YouTube'a, żeby obejrzeć więcej wywiadów z właścicielami sklepów internetowych: