Sklep z sukienkami:
zamówienia - 100 zamówień w miesiącu
zwroty - 20 zwrotów w miesiącu
średnie ceny ubrań - 250 zł
ilość transakcji z PayU = 40
posiada drukarkę, komputer i telefon
osiąga przychód: 20 000 zł
Koszty:
platforma -
169 zł
zakup produktu - 110 zł za sztukę =
11 000 zł
średnia cena dostawy - 17 zł =
1 360 zł
średni koszt opakowania - 2 zł =
200 zł
księgowość -
200 zł
PayU 2,3% + 30 gr od transakcji =
283 zł
reklama na Facebooku -
500 zł
ZUS (preferencyjny w pierwszych 2 latach) z chorobowym
519,28 zł
PIT 3% ryczałt = 640,8 zł (- zus = 275,51) =
365,29 zł
abonament telefoniczny -
30 zł
Koszty miesięczne: 13 352,77
Zysk: 6 717,23
Dodatkowo na stanie posiadamy jeszcze sukienki, które możemy sprzedać w przyszłym miesiącu 20 x 250 zł = 5 000 zł przychodu
Jeśli zastanawiasz się, czy opłaca Ci się
założenie sklepu internetowego krok po kroku, zwróć uwagę na modele sprzedaży: fulfilment i dropshipping.
Czym jest fulfilment i
jak stworzyć swój sklep internetowy, wykorzystując ten model?
Fulfilment to najprościej ujmując całkowita obsługa logistyczna sklepu internetowego. Jest to więc oddelegowanie części zadań do firmy zewnętrznej. Dzięki czemu czynności jak: magazynowanie towaru, obsługa zamówień, a często także dostarczanie dokumentów sprzedażowych do klienta odbywa się poza Twoją firmą. Jest to korzystne, gdy Twój sklep generuje dużą liczbę zamówień, a Ty nie masz miejsca na magazynowanie towaru i nie wyrabiasz się z wysyłką. Trzeba jednak zaznaczyć, że opcja ta w większości dotyczy sklepów, które realizują minimum 100 zamówień miesięcznie. Warto rozważyć fulfilment ponieważ w przypadku średnich sklepów często jest to znacznie korzystniejsze rozwiązanie niż zatrudnienie pracownika i utrzymanie niewielkiego magazynu.
Co to jest dropshipping i
jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy oparty na tym modelu?
Dropshipping to rodzaj sprzedaży internetowej, gdzie właściciel sklepu jest pośrednikiem pomiędzy klientem, a dostawcą towaru (producentem lub dystrybutorem). Sklep internetowy jest więc miejscem zamówienia produktu. Następnie zamówienie jest przekazywane dostawcy, który odpowiada za dostarczenie towaru do klienta. Dropshipping sprawdzi się w przypadku małych sklepów, które sprzedają swoje produkty w niewielkich ilościach. Nie muszą więc zamrażać swojego kapitału inwestując w towar, który będzie zalegał na półkach. Istotna jest tutaj także oszczędność miejsca i czasu, ponieważ odchodzą czynności wykonywane w związku z realizacją zamówienia. Innym przypadkiem, w którym warto zainteresować się tą formą sprzedaży jest oferowanie dużych produktów, jak np. materiały budowlane.
Dropshipping nie jest jednak pozbawiony minusów. Największym z nich jest brak gwarancji realizacji zamówienia w danym czasie. Może zdarzyć się, że danego towaru nie będzie akurat na stanie. Częściowym rozwiązaniem tego problemu jest więc stałe porozumienie z dostawcą. Ograniczona jest także opcja brandingu, spowodowana brakiem kontaktu z towarem. Przed zdecydowaniem się na formę sprzedaży jaką jest dropshipping warto przeanalizować wady i zalety w kontekście naszej działalności i podjęcie świadomej decyzji.