Szybkość ładowania się sklepu - jest to kluczowy czynnik, który często decyduje o utracie klienta. Nikt z nas nie lubi długo czekać aż strona się załaduje. Nie możesz więc pozwolić sobie na powolne ładowanie się produktu.
Przystosowanie do urządzeń mobilnych - coraz więcej osób dokonuje zakupów za pomocą smartfona lub tableta. Szablon sklepu w formacie RWD to must have.
Wsparcie techniczne - bardzo istotna sprawa w momencie pojawienia się jakiegoś problemu lub błędu.
Darmowe szkolenie - na początku przyda Ci się pomoc, kogoś kto pokaże Ci jak wszystko działa i pomoże w konfiguracji.
Optymalizacja pod kątem SEO - platforma powinna mieć wbudowane funkcje wspomagające pozycjonowanie się Twojego sklepu.
Bezpieczeństwo danych - sprawdź jak o bezpieczeństwo danych dba dana firma. Zobacz także czy masz w pakiecie certyfikat SSL.
Możliwości rozwoju - Twój sklep wraz z rozwojem będzie potrzebował nowych funkcji, sprawdź więc jakie dostawca ma do zaoferowania. Szczególnie zobacz czy posiada sprzedaż w wielu krajach, możliwości wprowadzenia innych walut i języków.
Multichannel - sprzedaż przez wiele kanałów. Zobacz z czym zintegrowana jest platforma i jak rozwiązane jest połączenie stanów magazynowych.
Możliwość wprowadzenia własnych integracji - jeżeli jest lub będzie Ci potrzebne nietypowe rozwiązanie dobrze wiedzieć, że możesz wprowadzić je do swojego sklepu.
Stopień modyfikacji dostępnych szablonów - w modelu SaaS dostajesz gotowy szablon sklepu, sprawdź jakie możliwości modyfikacji szablonu daje Ci platforma.
Jakie systemy płatności posiada sklep - klienci lubią duży wybór, sprawdź czy w ofercie znajdują się dogodne formy płatności.
Narzędzia marketingowe - bardzo istotna funkcja, aby dotrzeć do swoich obecnych i przyszłych klientów. Sprawdź czy masz dostęp do porzuconych koszyków, zapis do Newslettera i możliwość wysyłania maili.
Przypisywanie pracownikom wybranych funkcji - nie zawsze będziesz chciał dać swoim pracownikom dostęp do całego panelu administracyjnego. Dobrze więc jeżeli będziesz mógł limitować pewne funkcje.
Cena i ukryte koszty - dobrze zapoznaj się z ofertą i polityką cenową firmy, żeby uniknąć dodatkowych kosztów.
Dodawanie wariantów i stanów magazynowych - jako osoba prowadząca sklep z odzieżą będziesz chciał dodawać wiele wariantów do jednego przedmiotu, jak np. kolor i rozmiar, dobrze więc jeżeli platforma umożliwi Ci wpisanie stanu magazynowego dla każdej kombinacji.