Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
PomocWypróbuj za darmo
Logistyka

InPost vs. DPD – którą opcję wybrać dla swojego
e-commerce?

Rafał Słoma
Rafał Słoma
11.04.2025
Kartonowe pudełko leżące na podłodze
Prowadząc sklep internetowy, stoisz przed wieloma decyzjami, a jedną z kluczowych jest wybór odpowiedniego partnera logistycznego. Jeśli korzystasz z Selesto do prowadzenia swojego e-commerce, masz do dyspozycji głównie dwie popularne opcje: InPost i DPD. Dobór odpowiedniej firmy kurierskiej może znacząco wpłynąć zarówno na satysfakcję klientów, jak i na rentowność twojego biznesu. Przyjrzyjmy się zatem obu firmom, a także ich zaletom i wadom, by ułatwić ci podjęcie optymalnej decyzji.

Co cechuje formy dostawy oferowane przez InPost i DPD?

Obie firmy to jedni z największych gigantów na polskim rynku. Przyjrzyjmy się wiec, co je wyróżnia.

InPost - wyróżniki

Możliwość nadawania i odbierania przesyłek w automatach paczkowych, obecnie dostępnych w powszechnie w dużych i średnich miejscowościach, a coraz częściej także w większych wsiach. Automaty są zwykle zlokalizowane w dogodnych miejscach, takich jak osiedla mieszkaniowe, galerie handlowe, parkingi marketów czy stacje benzynowe.
Elastyczność nadania i odbioru – klient może odebrać/nadać przesyłkę 24/7, co eliminuje problem nieobecności podczas dostawy.
System powiadomień SMS i e-mail informuje klienta o statusie przesyłki i kodzie odbioru. Do samego odbioru paczki nie jest wymagana nawet obecność telefonu – potrzebne informacje można wpisać ręcznie.
Dostępna także usługa kuriera „tradycyjnego”.
Jednak InPost ma również swoje ograniczenia. Paczkomaty mają limity wymiarów (maksymalnie 41x38x64 cm) i wagi (do 25 kg) [stan na kwiecień 2025]. Wyklucza to wysyłkę większych produktów. W okresach wzmożonego ruchu, zwłaszcza przed świętami, automaty mogą być przepełnione, co powoduje opóźnienia i przekierowania przesyłek do innych automatów. Niektórzy klienci, szczególnie starsi, mogą mieć problemy z obsługą automatów lub preferować dostawę do domu.

DPD - wyróżniki

Podstawą jest tradycyjna dostawa kurierska "pod drzwi", co dla wielu klientów stanowi wygodniejsze rozwiązanie, szczególnie w przypadku ciężkich lub dużych przesyłek.
Firma ma rozbudowaną sieć punktów odbioru DPD Pickup oraz automatów paczkowych. W przeciwieństwie do InPost, w DPD jest więcej punktów Pickup niż automatów.
DPD umożliwia również bardziej elastyczną obsługę różnorodnych przesyłek, bez tak restrykcyjnych ograniczeń wymiarowych i wagowych jak w przypadku Paczkomatów.
Wadą podstawowej formy dostawy DPD – a więc dostawy do domu – jest konieczność dostosowania się do harmonogramu kuriera, co może być problematyczne dla osób pracujących w standardowych godzinach. Mimo że firma oferuje przybliżone przedziały czasowe dostawy, nadal wymaga to obecności odbiorcy w określonym czasie. Na szczęście coraz mocniejsza rozbudowa sieci punktów odbioru niweluje ten problem. Problematyczne może być także to, że przy odbiorze paczki z większości automatów konieczne jest skorzystanie z aplikacji DPD na smartfonie z działającym modułem Bluetooth i aktywną transmisją danych.

Czas dostawy – która firma dostarczy paczki szybciej?

Czas dostawy jest jednym z kluczowych czynników wpływających na satysfakcję klientów. W standardowych warunkach zarówno InPost, jak i DPD oferują dostawę w ciągu 1-2 dni roboczych od nadania, co stawia je w czołówce pod względem szybkości doręczeń na polskim rynku. InPost szczególnie wyróżnia się w przypadku przesyłek do Paczkomatów w dużych miastach, gdzie często realizuje dostawy już następnego dnia roboczego, a czasem nawet tego samego dnia, jeśli paczka została nadana odpowiednio wcześnie. System automatów eliminuje też problem nieudanych prób doręczenia, co przyspiesza cały proces.
Widok półek w magazynie
DPD również oferuje szybkie dostawy, ale ich skuteczność w dużej mierze zależy od dostępności odbiorcy. Jeśli klient nie jest obecny podczas pierwszej próby doręczenia, może to wydłużyć proces o kolejny dzień roboczy. Z drugiej strony, DPD ma przewagę w przypadku przesyłek ekspresowych, oferując usługi dostawy na następny dzień do godziny 9:00, 10:00 lub 12:00, czego InPost nie zapewnia w swoim standardowym portfolio.
Warto zauważyć, że oba systemy mogą doświadczać opóźnień w okresach wzmożonego ruchu, takich jak Black Friday czy przedświąteczny szczyt zakupowy. W takich okresach różnice między nimi często się zacierają, a rzeczywisty czas dostawy może wydłużyć się o 1-2 dni w stosunku do standardowych deklaracji.

Stawki za wysyłkę – dlaczego warto się nad nimi pochylić?

Koszty wysyłki to istotny element wpływający zarówno na rentowność sklepu, jak i na decyzje zakupowe klientów. Oczywiście, ostateczne stawki zależą od wolumenu wysyłanych paczek, długości trwania umowy i indywidualnych negocjacji. Często przesyłka do automatów jest tańsza, ale nie jest to zawsze regułą. Dla małych i średnich przedsiębiorców różnica może być znacząca – nawet kilka złotych na paczce przekłada się na istotne oszczędności przy większej liczbie zamówień, a także zwiększa elastyczność z ustalaniem np. zasad darmowej dostawy.
Jak się ma koszt dostawy do darmowej dostawy i dlaczego wynegocjowanie nawet złotówki czy dwóch ma sens? Załóżmy, że na średnim zamówieniu mamy zysk 15%, a wynegocjowana stawka za przesyłkę to 12zł. Jeśli ustalimy próg darmowej dostawy na 200zł, to wciąż zarabiamy. Teoretycznie mniej, ale w przypadku takich ofert jak darmowa dostawa – może zadziałać efekt skali – część klientów będzie specjalnie powiększać swój koszyk, aby nie zapłacić za dostawę, a dla niektórych obecność progu darmowej dostawy może być czynnikiem decydującym przy wyborze sklepu.

Integracja InPost i DPD z Twoim sklepem

Efektywna integracja z systemem kurierskim jest kluczowym elementem optymalizacji procesu realizacji zamówień. Zarówno InPost, jak i DPD oferują API i gotowe wtyczki do popularnych platform e-commerce, w tym naszego Selesto. Integracja z InPost umożliwia automatyczne generowanie etykiet nadawczych, zarządzanie przesyłkami i śledzenie statusu dostawy bezpośrednio z panelu sklepu.
Dodatkową zaletą jest możliwość korzystania z mapy Paczkomatów, którą można zintegrować ze stroną sklepu, ułatwiając klientom wybór najbliższego punktu odbioru. System InPost umożliwia także integrację z modułem zwrotów, co upraszcza obsługę odsyłanych towarów. DPD również oferuje zaawansowane narzędzia integracyjne, w tym API do automatycznego przekazywania danych o przesyłkach, generowania listów przewozowych i śledzenia statusu dostawy.

Z którą firmą kurierską zintegrować swój sklep?

Kiedy już znamy najważniejsze cechy usług oferowanych przez obu operatorów, warto podsumować, kiedy będzie korzystniejsza integracja z jednym z nich.
Oeśli oferujesz małe i średnie produkty, które mieszczą się w Paczkomatach, InPost może być bardziej opłacalny. Dla większych towarów lepszym wyborem będzie DPD.
Sprawdź dostępność Paczkomatów w regionach, gdzie mieszka większość twoich klientów. W dużych miastach sieć InPost jest bardzo gęsta, ale w mniejszych miejscowościach może być ograniczona.
Wielu konsumentów ma swoje preferencje dotyczące dostawy. Młodsi klienci często preferują Paczkomaty ze względu na elastyczność odbioru, podczas gdy starsi mogą wybierać tradycyjną dostawę kurierską.
Przy dużej liczbie zamówień możesz wynegocjować lepsze stawki u obu operatorów, ale zazwyczaj progi rabatowe są niższe w przypadku InPost.
Optymalnym rozwiązaniem dla większości sklepów internetowych jest zintegrowanie się z oboma operatorami i danie klientom możliwości wyboru. Takie podejście zwiększa elastyczność, poprawia doświadczenie zakupowe i może przyczynić się do wyższej konwersji. Platforma Selesto ułatwia taką wielokanałową integrację, oferując gotowe rozwiązania dla obu firm kurierskich.
Poprzedni wpis
Kiedy warto postawić na sprzedaż B2B w e-commerce? Jakie są szanse, a jakie zagrożenia? Sprawdź!
Element dekoracyjny strony
Stwórz e-commerce taki,
o jakim marzysz!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.