Swój sklep możesz uatrakcyjnić o content blogowy. Jest to istotna kwestia pod kątem pozycjonowania. Algorytmy doceniają sklepy, które mają dużo interesującej treści. A taką "maszynką" do wypracowania lepszego pozycjonowania może być właśnie blog. Do wyboru masz aż dwa rodzaje bloga. Zdecyduj, który wybierzesz.


BlogLite

Jest to wersja podstawowa bloga, która będzie dobry rozwiązaniem, jeśli nie chcesz dodawać bardzo dużo treści. Blog Lite jest oparty na podstronach zbudowanych w html. Aby rozpocząć korzystanie z tej wersji napisz do nas zgłoszenie z prośbą o wgranie szablonów blogowych.

Po wgraniu szablonów blogowych możesz przejść do ich edycji do w/w podstron. Jeden szablon to jest tzw. strona główna bloga, na której znajdują się wyszczególnione artykuły.

Drugi szablon to artykuł blogowy. Zalecamy, aby go skopiować poprzez dodanie nowej podstrony i dopiero edytować o swoje treści. W ten sposób oryginalny szablon artykułu będziesz mieć zawsze pod ręką.

Jak zostało wcześniej wspomniane ta wersja bloga opiera się na html. Zatem możesz ją dowolnie modyfikować zwracając uwagę na strukturę. Musisz też pamiętać o uzupełnianiu strony głównej o nowe artykuły, bo w tym przypadku proces ten nie jest automatyczny.

BlogPro

BlogPro jest zaawansowanym narzędziem blogowym, które jest integrowane ze sklepem. To oznacza, że posiada oddzielny panel logowania i panel administracyjny do zarządzania treściami blogowymi. BlogPro w przeciwieństwie do BlogaLite pozwala również na tworzenie kont pracowników z dostępem tylko do treści blogowych na różnych poziomach: administrator, redaktor, autor oraz współtwórca.

  • Współtwórcy - jest to podstawowy poziom użytkownika. Współtwórcy mogą tworzyć i edytować własne wersje robocze postów, ale nie mogą edytować wersji roboczych innych osób ani publikować postów.
  • Autorzy - zaufani użytkownicy, którzy mogą pisać, edytować i publikować własne posty.
  • Redaktorzy - redaktorzy mogą robić wszystko to, co autorzy, ale mogą także edytować i publikować posty innych osób. Redaktorzy mogą również zapraszać do witryny nowych autorów i współautorów.
  • Administratorzy - administratorzy mogą robić wszystko to, co autorzy i redaktorzy, ale mogą także edytować wszystkie ustawienia i dane witryny, a nie tylko jej zawartość. Administratorzy mają pełny dostęp do zapraszania, zarządzania lub usuwania innych użytkowników witryny, a także importowania, przeglądania i zarządzania członkami.

Dodatkowo w BloguPro możesz tworzyć niezależną strukturę menu contentu, tworzyć otwarty i/lub zamknięty dostęp do treści (członkostwo czytających), dodawać integracje (jak np. Unsplash, AMP, GitHub, SurveyMonkey, Hotjar i wiele innych).  Content może być wprowadzany w sposób mieszany tj. artykuł może składać się z miksu treści wprowadzonych standardowo i html. Dzięki temu w szybki sposób można tworzyć wizualnie atrakcyjne artykuły. Nie ma też limitu tworzonych treści. Ponadto możesz tworzyć ich wersje robocze i planować automatyczną publikację. Jest to idealne narzędzie do prowadzenia bloga z regularnie pojawiającymi się artykułami. Opcja planowania pozwala na automatyczną publikację na wiele tygodni do przodu.

Kolejną różnicą między oba blogami jest to, że BlogPro jest opcją dodatkowo płatną. Płatność skłąda się z dwóch elementów: jednorazowy koszt wdrożenia bloga (integracji z Twoim sklepem i dostosowania szablonu blogowego) + comiesięczny koszt utrzymania bloga na serwerach. Więcej nt. opłat za BlogaPro dowiesz się tutaj.

Aby zacząć korzystać z tej wersji bloga złóż zamówienie w panelu admin swojego sklepu.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.