Od 2017 roku dla Google priorytetem jest bezpieczeństwo użytkowników. Dlatego też firma wprowadziła odpowiednie oznaczenia bezpiecznych i niezabezpieczonych stron. Przy tych, które potencjalnie generują ryzyko wyświetlany jest komunikat o niebezpieczeństwie. Ogólnie znany jest także fakt lepszego pozycjonowania stron posiadających
certyfikat SSL, w stosunku do tych z brakującym zabezpieczeniem.
Przykładowo: Załóżmy, że na swojej stronie internetowej posiadasz bloga, na którym umieściłeś artykuł pt: “Najlepsza karma dla psa” i przy tym posiadasz
protokół SSL. W momencie gdy Twoja konkurencja udostępni taki sam artykuł, jednak nie będzie posiadała protokołu SSL, to Twoja strona znajdzie się wyżej w wyszukiwaniach. Jest to więc idealny element, który pomoże Ci uzyskać przewagę konkurencyjną.
Jak pokazują badania z kwietnia 2017 roku przeprowadzone w USA 36% stron w sektorze e-commerce, które pojawiają się w top 10 wyników Google, posiada protokół HTTPS. 1
Czy wiesz że… posiadając certyfikat SSL możesz zwiększyć swoje przychody?
Jesteś ciekawy jak to zrobić?
Oto dwa sposoby:
Wykorzystaj narzędzie
Google Shopping. Jest to jeden z typów kampanii reklamowych Google AdWords, który notuje coraz wyższe zainteresowanie ze strony klientów e-commerce. Jego wykorzystanie daje Ci możliwość prezentacji swoich produktów w postaci zdjęć wyświetlanych pod daną frazą w wyszukiwarce Google.
Jeżeli myślisz o rozszerzeniu działań marketingowych o ten model dotarcia do swoich odbiorców, musisz posiadać aktywny
protokół SSL. Google bowiem nie pozwala na skorzystanie z kampanii Google Shopping stronom, które nie posiadają protokołu HTTPS. Jeżeli nawet stworzysz taką kampanię, bez certyfikatu SSL, nie przejdzie ona procesu weryfikacji, a Twoja praca pójdzie na marne.
Drugim sposobem jest dywersyfikacja sposobów płatności w Twoim sklepie. Jak pokazuje doświadczenie im klient ma więcej możliwości wyboru opcji dostawy czy zapłaty, tym bardziej jest skłonny dokonać zakupu w danym sklepie.
Dbając o wygodę klientów należy uwzględnić potrzebę integracji z systemem płatności kartą kredytową, a to nie jest możliwe, jeżeli strona nie posiada certyfikatu SSL.
Protokół ten jest więc nie tylko kluczowy pod względem bezpieczeństwa. Jest też niezbędny w przypadku działań pozycjonujących oraz wymagany przy integracji niektórych systemów płatności. Już samo to sprawia, że warto o niego zadbać na wstępnym etapie prac nad stroną internetową. Tym bardziej że częściowo spełnia wymogi nałożone jakiś czas temu przez RODO.