Tym szczegółem często jest właśnie niewielki
wybór rodzaju płatności za zakupy. To wynika nie tylko z coraz większej świadomości e-commerce w naszym kraju, ale też samej psychologii zakupów. Klient, który właśnie przejrzał setki produktów w Twoim sklepie, chce jak najszybciej dokończyć transakcję. Jeżeli nie pozwolisz mu zrobić tego na swoich warunkach, wywołasz u niego frustrację (poniekąd słuszną). Nawet jeśli dokończy zakupy, to z dużym prawdopodobieństwem nie skorzysta więcej z usług Twojego sklepu.
W ten sposób nie zdobędziesz lojalności konsumenta – jednego z filarów marketingu. Nie zbudujesz też skutecznej strategii sprzedażowej, jeśli oprzesz ją tylko na klientach jednorazowych. Ci, którzy do Ciebie wrócą, oprócz zysków ze sprzedaży przyniosą Ci również polecenia i dobre opinie w internecie.
Wniosek? Pozwól mu wybrać – sprawdź, jakie są
najpopularniejsze metody płatności i zaproponuj przynajmniej kilka z nich.