Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogWybór metod płatności w sklepie internetowym
Narzędzia

Wybór metod płatności w sklepie internetowym

Dlaczego to takie ważne?
Rafał Słoma
Rafał Słoma
17.12.2024
Metody płatności w sklepie internetowym
Jak wynika z badania „Trendy omichannel w Polsce” opublikowanego przez CBRE, aż 3/4 Polaków robi zakupy w Internecie przynajmniej raz w miesiącu. 1

Łącznie to kilkadziesiąt milionów transakcji! Czynnikiem, który skłania konsumentów do takiego wyboru, jest przede wszystkim wygoda znalezienia interesującego produktu i łatwość sfinalizowania zakupu. Dlatego tak ważne jest, aby umożliwić klientom możliwość szybkiego i bezpiecznego dokonania płatności w sklepie internetowym.

Pamiętaj jednak, że każdy konsument ma swoje preferencje. Dostępność ulubionej metody płatności w sklepie ma dla niego niekiedy taką samą wagę, jak szeroki asortyment czy niskie ceny. Dlatego w swoim sklepie warto postawić przynajmniej na kilka form płatności. Co możesz wybrać?
Jakie formy płatności powinien udostępniać sklep internetowy?
Walka o konsumenta we współczesnym e-commerce jest bardzo trudna, a o sukcesie decyduje więcej niż jeden czynnik. Zwłaszcza w mocno konkurencyjnych branżach, które nie bazują na wąsko wyspecjalizowanym asortymencie i jednolitej grupie odbiorców, jeden szczegół może sprawić, że klient porzuci koszyk, nawet na ostatnim etapie zakupów, i zwróci się do Twojej konkurencji.
Formy płatności w sklepie
Tym szczegółem często jest właśnie niewielki wybór rodzaju płatności za zakupy. To wynika nie tylko z coraz większej świadomości e-commerce w naszym kraju, ale też samej psychologii zakupów. Klient, który właśnie przejrzał setki produktów w Twoim sklepie, chce jak najszybciej dokończyć transakcję. Jeżeli nie pozwolisz mu zrobić tego na swoich warunkach, wywołasz u niego frustrację (poniekąd słuszną). Nawet jeśli dokończy zakupy, to z dużym prawdopodobieństwem nie skorzysta więcej z usług Twojego sklepu.

W ten sposób nie zdobędziesz lojalności konsumenta – jednego z filarów marketingu. Nie zbudujesz też skutecznej strategii sprzedażowej, jeśli oprzesz ją tylko na klientach jednorazowych. Ci, którzy do Ciebie wrócą, oprócz zysków ze sprzedaży przyniosą Ci również polecenia i dobre opinie w internecie.

Wniosek? Pozwól mu wybrać – sprawdź, jakie są najpopularniejsze metody płatności i zaproponuj przynajmniej kilka z nich.
Tradycyjny przelew bankowy
Popularność bezpośredniego przelewu na konto sklepu systematycznie spada. Nie tylko jest bardziej kłopotliwy niż płatności błyskawiczne, ale też opóźnia czas wysyłki oraz wiąże się z dużym ryzykiem pomyłki.

Z tej metody płatności w sklepie internetowym korzystają przede wszystkim osoby, które nie chcą podawać wrażliwych danych w obcych witrynach – nawet jeśli są one opatrzone certyfikatem bezpieczeństwa. Warto zastanowić się nad udostępnieniem klientom tego rodzaju płatności, tym bardziej że może przynieść bezpośrednie korzyści również Tobie.

Korzystając z takiej metody płatności w sklepie, nie musisz odprowadzać prowizji operatorowi bramki płatniczej. Z kolei liczba klientów korzystająca z takiego rozwiązania nie jest na tyle duża, by powodowała poważne problemy w realizacji zamówień.
Przelew błyskawiczny
Błyskawiczny przelew internetowy
Ten rodzaj płatności elektronicznych dla sklepu jest jednym z ulubionych przez klientów. O jego wyborze decyduje przede wszystkim spora wygoda i szybkość. Kwota zakupów księgowana jest błyskawicznie i w takim samym tempie możesz przystąpić do realizacji zamówienia. Biorąc pod uwagę, że czas wysyłki jest jednym z najważniejszych czynników zakupowych, Twoi klienci muszą mieć dostęp do przynajmniej jednej szybkiej płatności w sklepie internetowym.
BLIK
W tym przypadku usługa płatności w sklepie internetowym realizowana jest za pośrednictwem kodu wygenerowanego przez aplikację mobilną banku klienta. Nie musi on logować się do swojego konta ani podawać wrażliwych danych. Ma więc większe poczucie kontroli nad przebiegiem transakcji i czuje się bezpieczniejszy. Liczba zwolenników tego rozwiązania rośnie proporcjonalnie do popularności aplikacji mobilnych.
Karta płatnicza
Największą zaletą tego rozwiązania jest dwustopniowy tryb autoryzacji transakcji. Nie wystarczy podać danych karty – należy również potwierdzić płatność w systemie zabezpieczeń 3-D Secure. Dodatkową zaletą tego sposobu płatności jest fakt, że użytkownik nie jest zmuszony do wykorzystania karty debetowej, ale może posłużyć się też kartą kredytową czy przedpłaconą.
Portfel elektroniczny
Ten sposób płatności w sklepie internetowym nie jest jeszcze w Polsce tak popularny, jak w krajach zachodnich. Dynamika zmian w tej kwestii jest jednak spora, zwłaszcza jeśli chodzi o PayPal. Ten wybór rodzaju płatności za zakupy jest też korzystny, jeśli przyjmujesz płatności z zagranicy lub planujesz taki krok. W takim przypadku jednak trzeba liczyć się z koniecznością uiszczenia dość wysokiej opłaty prowizyjnej – większej dla transakcji międzynarodowych.
Odroczone płatności
Wybór płatności internetowych w postaci płatności odroczonych pozwoli Ci przyciągnąć klientów, którzy chcą zapłacić za zakupy dopiero za 30 dni. Pośrednikiem jest tutaj serwis, który od razu przekazuje Ci należną kwotę, a potem bezpośrednio rozlicza się z klientem. W Polsce takie usługi oferuje m.in. PayPo czy Twisto.
Metody płatności
Jak za zakupy płacą Polacy?
To, jakie formy płatności w sklepie internetowym będą dla Ciebie najkorzystniejsze, zależy głównie od preferencji konsumentów. Popularność poszczególnych metod zbadała agencja badawcza SW Research na zlecenie operatora płatności internetowych Tpay. 2

Według badania najpopularniejszymi metodami płatności w 2022 r. były kolejno:
BLIK – preferowana przez 70% badanych;
szybki przelew online – 38%;
karta płatnicza – 34%;
przelew tradycyjny (21% - aż o 8 pp. mniej niż w 2020 r.)
portfel elektroniczny – 17% (spadek o 4 pp.).
Co ciekawe, aż 19% badanych wskazało, że preferowanym wyborem płatności elektronicznym w sklepie są płatności odroczone, a aż 13% z nich korzysta.
Jakie metody płatności w sklepie wybrać?
Wybór właściwej metody płatności jest podyktowany wieloma czynnikami. Aby dokładnie określić, które z nich będą dominowały wśród Twoich klientów, możesz wykonać dogłębną analizę ich profilu. Nie zawsze wybory konsumentów pokryją się z wynikami badań – to może zależeć m.in. od tego, co sprzedajesz lub jak wygląda komunikacja Twojej marki.

Jeśli chcesz dokonać najbezpieczniejszego wyboru rodzajów płatności elektronicznych dla sklepu, weź pod uwagę poniższe kwestie:
zakres usług operatora – najlepiej, jeśli jeden z nich oferuje kompleksowe płatności (szybkie przelewy, karta, BLIK, portfele online, raty itp.);
wysokość opłat początkowych;
wysokość prowizji;
opcję ustalenia indywidualnej stawki przy osiągnięciu konkretnej wysokości obrotów;
możliwość wypłaty środków w dowolnym momencie;
wysokość opłaty za wypłatę środków;
możliwość zintegrowania bramki płatniczej ze sklepem.
Właściwie wszystkie rodzaje płatności elektronicznych dla sklepu mają sporo zwolenników. Wdrożenie wszystkich nie jest aż tak kosztowne (niektórzy integratorzy nie pobierają opłaty aktywacyjnej), a przynosi wiele korzyści.
Spis treści
Następny wpis
Certyfikat SSL w sklepie internetowym - dlaczego jest niezbędny?
Poprzedni wpis
Jak założyć sklep internetowy w 2023 roku?
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.