Logo Selesto
Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
PomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogCo to jest WMS i jak może usprawnić działanie Twojego sklepu internetowego?
Narzędzia

Co to jest WMS i jak może usprawnić działanie Twojego sklepu internetowego?

Rafał Słoma
Rafał Słoma
9.07.2025
Pracownica magazynu stojąca  z tabletem pomiędzy półkami
Z raportu przedstawionego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że wartość rynku e-handlu w Polsce w roku 2024 wyniosła 1,3 mld złotych. Eksperci prognozują, że należy się spodziewać kolejnych wzrostów na poziomie 10-15%. Jednak to, ile rzeczywiście wzrośnie wartość rynku e-commerce w kraju, zależy w dużej mierze od sytuacji politycznej i gospodarczej (źródło: Raport e-izba.pl - Dyrektor e-Commerce roku 2024).

Tak dynamiczny rozwój handlu elektronicznego stawia przed przedsiębiorcami wyzwania logistyczne. Dlatego wielu z nich szuka coraz to nowszych i efektywniejszych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie magazynem w sklepie internetowym. Wzrost klientów z kanału e-commerce wpływa bezpośrednio na inwestycje w WMS. Czym on jest i jak może usprawnić działanie Twojego biznesu online? Sprawdź w dalszej części tekstu, co na tym może zyskać logistyka w Twoim e-commerce.

Czym właściwie jest WMS?

System WMS (ang. Warehouse Management System) to zaawansowane oprogramowanie, które ułatwia zarządzanie magazynem w sklepie internetowym. WMS integruje dane, technologię i logistykę, aby w efektywny sposób wspierać przedsiębiorców w automatyzacji procesów magazynowych. Użycie systemu skraca czas realizacji zamówienia i minimalizuje ryzyko błędów przy jednoczesnym zachowaniu kontroli przepływu towarów.

WMS nie działa w izolacji – integruje się z platformami sprzedażowymi, systemami ERP, firmami kurierskimi oraz innymi narzędziami wykorzystywanymi w e-commerce. Dzięki temu można zapewnić pełną synchronizację stanów magazynowych, zautomatyzować proces przyjęcia towaru, jego kompletację, pakowanie oraz wysyłkę.

Rozwiązanie takie jak WMS ułatwia monitorowanie i rejestrowanie operacji magazynowych w czasie rzeczywistym. System pozwala na szybkie generowanie dokumentów przewozowych, etykiet kurierskich oraz automatycznie powiadamia klientów o statusie ich zamówienia.

Jakie problemy w magazynie rozwiązuje system WMS?

Nieefektywna logistyka e-commerce może doprowadzić do strat finansowych i utraty zaufania klientów sklepu. Powodem takiego stanu rzeczy są najczęściej opóźnienia czy błędy w kompletacji zamówień. Wdrożenie WMS rozwiązuje te i inne problemy w magazynie. Jakie konkretnie?

Nieefektywne wykorzystanie dostępnej przestrzeni magazynowej.
Niejasne procedury magazynowe.
Błędne zarządzanie stanem magazynowym.
Przeciągające się i nieefektywne procesy kompletacji zamówień.
Brak spójnej integracji z innymi systemami wykorzystywanymi w firmie.
Ograniczony dostęp do aktualnych danych operacyjnych.
Niedokładne prognozowanie popytu na produkty.
Złożone i czasochłonne procedury obsługi zwrotów.
Nieefektywne zarządzanie pracą zespołu magazynowego.
Problemy z koordynacją dostaw i zapewnieniem ich terminowości.

Możliwe korzyści i ryzyka związane z wprowadzeniem WMS w sklepie

Zła organizacja i brak systemu wspierającego zarządzanie magazynem w sklepie internetowym zmniejszają wydajność i zwiększają koszty, których de facto można by uniknąć przy wdrożeniu WMS. To jednak nie wszystko, co potrafi ten system. Jego implementacja to szereg korzyści dla przedsiębiorstwa.
Szybka lokalizacja towaru

Dobrze zaplanowana logistyka e-commerce skraca czas potrzebny na wykonanie wielu rutynowych czynności. WMS wskazuje dokładną lokalizację zamówionych towarów. Pozwala to wyeliminować pomyłki przy kompletacji i zmniejszyć liczbę kosztownych zwrotów i reklamacji. System analizuje rotację produktów, co umożliwia ich rozmieszczenie w sposób strategiczny. Dzięki temu towary szybkozbywalne mogą być przechowywane w łatwo dostępnym miejscu.
Pełna kontrola nad stanem magazynowym i inwentaryzacją

Nieefektywne zarządzanie magazynem w sklepie internetowym prowadzi do rozbieżności między stanem faktycznym a tym widocznym w systemie. WMS zapewnia bieżącą, zautomatyzowaną synchronizację stanu produktów z platformą sprzedażową. Eliminuje to ryzyko zamówień niedostępnego fizycznie towaru, a także pozwala uniknąć sytuacji, w której magazynowe są duże ilości artykułów o niskim popycie.
Optymalizacja czasu pracy i przestrzeni magazynowej

Za pomocą systemu WMS można wprowadzić zasady pracy i uporządkować procesy magazynowe. Dzięki mapowaniu i precyzyjnemu lokalizowaniu towarów WMS optymalizuje wykorzystanie dostępnej przestrzeni i skraca trasy pokonywane przez obsługę magazynu. Oprogramowanie monitoruje także wydajności zespołu i przydzielanie zadań na podstawie bieżącego obciążenia.
Wyższa wydajność i szybsza realizacja zamówień

Procesy, które trwają zbyt długo, hamują rozwój firmy. System WMS skraca ścieżki kompletacji i pozwala zredukować czas potrzebny na przygotowanie wysyłki o kilkadziesiąt procent – nawet w przypadku gwałtownego wzrostu liczby zamówień. WMS automatycznie przetwarza dane o zamówieniach i wskazuje konkretne produkty do kompletacji.
Dostęp do danych i skalowanie operacji

Zarządzanie magazynem w sklepie internetowym za pomocą zwykłych arkuszy kalkulacyjnych lub nieefektywnych oprogramowań nie dostarcza rzetelnych danych. WMS automatycznie zbiera informacje o wszystkich operacjach i generuje raporty oraz wskaźniki wydajności. Dostęp do twardych danych ułatwia podejmowanie strategicznych decyzji, a sam system wspiera skalowalność działań, pozwalając na płynne dostosowanie się do rosnącej liczby zamówień i zmieniających się wymagań rynku.

Ryzyka związane z wprowadzeniem WMS w e-sklepie

Choć korzyści płynące z wdrożenia systemu WMS są nie do przecenienia, decyzja ta niesie ze sobą również potencjalne ryzyka. Jednym z najpoważniejszych wyzwań jest aspekt ludzki. Każda radykalna zmiana w utrwalonych procesach może spotkać się z oporem ze strony zespołu. Złożoność samego oprogramowania WMS może potęgować te obawy. Jeśli proces wdrożenia i szkoleń nie zostanie przeprowadzony starannie, a pracownicy nie zrozumieją logiki oprogramowania, mogą popełnić błędy, które obniżają wydajność magazynu, zamiast ją poprawić.

Kolejnym potencjalnym ryzykiem jest wyciek danych. Implementacja systemu WMS spowoduje, że stanie się ono sercem magazynu, przechowującym wrażliwe dane o kontrahentach, klientach, stanach magazynowych, etc. Jakiekolwiek naruszenie cyberbezpieczeństwa i upublicznienie tych informacji może prowadzić nie tylko do bezpośrednich strat finansowych, ale również do utraty zaufania klientów i poważnego kryzysu wizerunkowego.

Czy Twój e-sklep jest gotowy na taki krok?

Automatyczne zarządzanie magazynem w sklepie internetowym na nowo definiuje pojęcie efektywności operacyjnej. Sukces tego przedsięwzięcia nie zależy od samej instalacji oprogramowania. To złożony proces, który potrzebuje dogłębnej analizy DNA firmy. Prawdziwe wyzwanie polega na przeprowadzeniu organizacji przez zmianę, a to wymaga transparentnej komunikacji i zaangażowania zespołu na każdym etapie. Tylko dobrze zaplanowane wdrożenie, realizowane we współpracy z doświadczonym partnerem, pozwala przekształcić potencjalne trudności w realne korzyści i przenieść logistykę e-commerce na wyższy poziom zaawansowania.

Jeśli Twój obecny e-sklep nie spełnia potrzeb, możesz całkowicie bezpłatnie przenieść go na platformę Selesto. Znajdziesz w niej funkcje, dzięki którym obsługa zamówień i magazynu stanie się o wiele prostsza. Intuicyjny interfejs przyspieszy adaptację pracowników, a architektura systemu pozwoli na skalowanie oraz wzrost biznesu.

Chcesz lepiej zarządzać magazynem i zamówieniami – sprawdź, co możesz zrobić już dziś!

Jeśli zależy Ci na tym, aby logistyka e-commerce w Twoim sklepie działała bez zarzutu, nie zwlekaj! Zainwestuj w nowoczesną platformę Selesto i zintegruj swój sklep z systemem do zarządzania procesami magazynowymi. Pozwoli Ci to zwiększyć wydajność i poprawić jakość obsługi klienta. Zautomatyzowana logistyka w e-commerce da Ci pełną kontrolę nad stanami magazynowymi i wieloma procesami, które przyspieszą rozwój biznesu.
Spis treści
Następny wpis
Czym jest Apilo i czy to dobra alternatywa dla Baselinker?
Poprzedni wpis
SEO vs. kampanie reklamowe – co w e-commerce opłaca się bardziej?
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.