Logo Selesto
Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
PomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogE-commerce to nie tylko produkty – o jakich podstronach nie możesz zapomnieć?
Sprzedaż

E-commerce to nie tylko produkty – o jakich podstronach nie możesz zapomnieć?

Rafał Słoma
Rafał Słoma
9.07.2025
Kobieta korzystająca z laptopa i myszki
Badania przeprowadzone przez firmę Edelman wskazują, że aż 59% użytkowników chętniej dokonuje zakupów w sklepach, którym ufają (źródło: Edelman Trust Institute - The Collapse of the Purchase Funnel). Zaufanie w e-commerce to słowo klucz. Bez niego nie jesteś w stanie przyciągnąć nowych klientów i zatrzymać tych obecnych. Transparentność, wiarygodność i bezpieczeństwo są fundamentami – na nich powstają zarówno małe, jak i duże firmy. O jakich podstronach warto pamiętać, aby zbudować silną więź z odbiorcami i zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Strona „O nas” – pokaż, kto stoi za marką i dlaczego warto Ci zaufać

Zakładka „O nas” jest jedną z najbardziej niedocenianych podstron. Zawiera ją niemal każda platforma e-commerce. Choć nie jest nastawiona na działanie i sprzedaż, buduje zaufanie i wiarygodność wśród użytkowników sklepów. To właśnie tam masz okazję przybliżyć historię marki, misję, a także wskazać wartości, z którymi mogą utożsamiać się potencjalni klienci. Dlaczego warto ją mieć w swoim sklepie? Marka pokazująca ludzką twarz może skuteczniej budować silne relacje z użytkownikami i skrócić dystans między firmą a klientem.

Zakładka „O nas” jest specjalnie wydzieloną sekcją. Mogą się w niej znaleźć:
podstawowe informacje o firmie lub marce,
historia założenia firmy,
misja i wartości, które przyświecają marce,
przedstawienie zarządu, pracowników czy interesariuszy,
referencje zadowolonych klientów, case studies, dowody zaufania,
relacje z mediami, wzmianki o firmie na portalach zewnętrznych.

Polityka zwrotów i zasady dostawy – klienci naprawdę to czytają

Każdy sklep internetowy musi posiadać politykę zwrotów i zasad związanych z dostawą produktów. Choć zwroty to dla właścicieli e-commerce temat trudny i niechętnie podejmowany, jest on nierozerwalnie związany ze sprzedażą. Ceny dostawy oraz innych procesów stanowią nawet 35% wszystkich kosztów ponoszonych w e-commerce, dlatego też warto zacząć budowanie biznesu od ich optymalizacji (źródło: gemius.com – E-commerce w Polsce).

Klient ma ustawowe prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania produktu – bez podawania przyczyny. Istnieją ściśle określone wyjątki od tej reguły. Są nimi m.in.: towary personalizowane, treści cyfrowe, a także produkty higieniczne czy z krótkim terminem ważności, których opakowanie zostało już naruszone. Zwroty w e-commerce postrzegane są przez sklep internetowy jako dodatkowy koszt i wyzwanie operacyjne.

Jednak traktowanie zwrotów jako walki, którą trzeba nieustannie toczyć, jest podejściem nieefektywnym. Stanowią one bowiem nieodłączny element doświadczenia zakupowego w sieci. Wielu przedsiębiorców obawia się, że uproszczenie i wyeksponowanie polityki zwrotów spowoduje lawinowy wzrost ich liczby. Rzeczywistość jest jednak inna. Wystarczy zastanowić się, w jakich momentach klient najczęściej weryfikuje te informacje.
Robi to z reguły jeszcze przed finalizacją zakupu. To właśnie wtedy szuka potwierdzenia, że cały proces będzie bezpieczny i wygodny – czy magazyn znajduje się w kraju, a ewentualna przesyłka zwrotna nie będzie wymagała od użytkownika nadania jej poza jego granice lub poniesienia dodatkowych kosztów.
Zagląda do polityki zwrotów, gdy decyzja o odesłaniu produktu jest już podjęta, ponieważ fason, kolor czy rozmiar nie spełniły jego oczekiwań.
Platforma e-commerce z jasną, przejrzystą i prostą polityką zwrotów i dostaw nie musi oznaczać fali odesłanych paczek. Wręcz przeciwnie – może rozwiewać wątpliwości potencjalnych klientów. Dodatkowo wielu sprzedawców stosuje prostą, ale skuteczną praktykę – pozostawia koszt przesyłki zwrotnej po stronie klienta. Stanowi to naturalny bufor, który zniechęca do pochopnych decyzji, nawet przy maksymalnie uproszczonej procedurze samego zwrotu.

Jak zatem przekuć proces zwrotu w cenne źródło wiedzy o własnym biznesie? W wielu przypadkach wystarczy wdrożenie prostego, nieinwazyjnego mechanizmu zbierania opinii. Wystarczy udostępnić klientom formularz, w którym mogą wskazać powód odesłania produktu. To najprostsza droga do diagnozy słabych punktów w ofercie – czy to w kwestii rozmiarówki, jakości zdjęć, czy opisów.

FAQ – rozwiej wątpliwości, zanim zdążą się pojawić

Sekcja FAQ może pełnić wiele funkcji – nie tylko odpowiadać na najczęstsze pytania użytkowników-klientów, ale także budować lepsze doświadczenia i zwiększać konwersję w sklepie. FAQ wyjaśnia wiele istotnych z punktu widzenia użytkownika wątpliwości bez konieczności kierowania pytań bezpośrednio do firmy i oczekiwania na odpowiedź. Z perspektywy samej marki zamieszczenie frequently asked questions jest oszczędnością czasu.

Jakie korzyści otrzymuje platforma e-commerce z sekcją FAQ na stronie?
Zwiększenie konwersji w sklepie – zamieszczenie odpowiedzi na najbardziej nurtujące użytkowników pytania zmniejsza prawdopodobieństwo, że klient przejdzie do konkurencji, jeśli otrzyma odpowiedź.
Budowanie lojalności i zaufania do marki – pamiętaj, że to Ty jesteś ekspertem. Użytkownicy przykładają bardzo dużą uwagę do jakości odpowiedzi i ich merytoryki. Zamieść w FAQ pytania i odpowiedzi jeszcze zanim klient zdąży je sformułować.
Wsparcie procesu pozycjonowania e-commerce - FAQ to zdecydowanie jedno z najlepszych miejsc do wykorzystania słów kluczowych wspierających SEO.

Blog lub poradnik – treści, które przyciągają i wspierają sprzedaż

Właściciele prowadzący sklep internetowy często skupiają się na samej ofercie i zapominają, jak silnym wsparciem sprzedaży może być wysokiej jakości treść. Prowadzenie bloga lub sekcji z poradami należy traktować jak strategię, której efektem jest konwersja w sklepie. Dobry marketing treści buduje wiarygodność, pozytywne relacje i silny związek klienta ze stroną.

Musisz wiedzieć, że dopóki nie poznasz swojej grupy docelowej i ich potrzeb, dopóty nie stworzysz treści, które będą oceniane przez nich jako przydatne oraz wartościowe. W sercu każdej skutecznej strategii contentowej leży prosta, lecz fundamentalna zasada: priorytetem są potrzeby odbiorcy, a nie bezpośrednia promocja. Celem nie jest samo dotarcie do użytkownika z komunikatem sprzedażowym, lecz dostarczenie mu realnej wartości budującej jego zaangażowanie – a to przełoży się na długofalowy sukces marki.

Jednym z rozwiązań jest tworzenie treści płynnie integrujących przekaz marketingowy z wartościową dla użytkownika formą. Przykładem jest ekspercki poradnik, który rekomenduje konkretny produkt jako rozwiązanie problemu. Podobne mechanizmy, oparte na dialogu i wsłuchiwaniu się w głos odbiorców, można z powodzeniem stosować w mediach społecznościowych. Przeprowadzanie ankiet czy otwartych pytań to jasny sygnał, że marka liczy się ze zdaniem użytkowników.

Chcesz budować zaufanie i ułatwić zakupy? Zadbaj o te strony jak o asortyment

W handlu internetowym, gdzie klient nie ma fizycznego kontaktu z produktem ani sprzedawcą, zaufanie staje się najcenniejszą walutą. To ono pozwala pokonać barierę niepewności i jest podstawą decyzji o zakupie. Dlatego sekcje FAQ, opowiadające o firmie oraz poradniki to niezbędne elementy praktycznie każdego sklepu internetowego. Szukasz elastycznej platformy e-commerce? Przenieś swój biznes na do Selesto! Twój sklep internetowy już dziś może wyglądać inaczej i lepiej komunikować Twoje wartości.
Następny wpis
Czym są frazy long tail i dlaczego warto o nich pamiętać?
Poprzedni wpis
Jak dowiedzieć się, jak klienci trafiają do Twojego sklepu?
Element dekoracyjny strony
Stwórz e-commerce taki,
o jakim marzysz!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.