Coraz więcej rodziców zakupy dla swoich pociech robi w Internecie. Zanim jednak założysz sklep z ubrankami dziecięcymi, musisz dobrze przemyśleć swoje strategie sprzedażowe. Podpowiemy Ci, jak otworzyć sklep internetowy z odzieżą dla dzieci, aby nie stracić na tej inwestycji, jakie cechy powinna mieć wybrana platforma sprzedażowa oraz ile kosztuje otwarcie sklepu internetowego z ubrankami dla dzieci.

Spis treści:

  1. Co jest potrzebne do założenia sklepu z ubrankami dla dzieci?
  2. Wybór platformy
  3. Zakładanie sklepu z odzieżą dla dzieci krok po kroku
  4. Koszt założenia sklepu

Co jest potrzebne do założenia sklepu z ubrankami dla dzieci?

W przypadku sklepu z odzieżą dziecięcą powodzenie finansowe w dużej mierze zależy od wcześniejszego przygotowania i opracowania właściwych strategii sprzedażowych.

O czym pamiętać, zakładając sklep z ubrankami dla dzieci? Przemyśl poniższe kwestie:

  • Jak zatowarujesz sklep? Inwestycja we własny magazyn i samodzielne sprowadzanie ubranek to kosztowna opcja. Jeśli chcesz ograniczyć koszty początkowe, możesz skorzystać z opcji dropshippingu.
  • Jakiego rodzaju towar chcesz sprzedawać i jaka jest Twoja grupa docelowa? Profilowanie asortymentu pozwoli Ci lepiej określić potrzeby potencjalnych klientów i skuteczniej przekonać ich do zakupu. Od tego będzie zależeć m.in. wygląd sklepu, język komunikacji i kampanie reklamowe.
  • Gdzie będziesz sprzedawać towar i w jaki sposób będziesz prowadzić promocję online? Czy będzie to tylko witryna internetowa, czy masz zamiar sprzedawać również na Allegro lub poprzez Facebooka?

Nie ma jednego sposobu na to, jak założyć sklep internetowy z odzieżą dla dzieci. Najważniejsze jest dopasowanie go do grupy docelowej, rodzaju towaru i realnych możliwości sprzedaży.

Chłopcy oparci o samochód ubrani w spodnie z szelkami i kapeluszami na głowie

Wybór platformy dla sklepu online z ubrankami dla dzieci

Nierzadko to właśnie od funkcjonalności platformy sprzedażowej zależy, czy uda Ci się zdobyć klientów oraz przekonać ich do zakupu. Jakie cechy powinna mieć taka platforma? I o czym pamiętać, zakładając sklep z odzieżą dla dzieci?

Przeanalizuj funkcjonalność platformy online pod kątem trzech obszarów jej działania:

  • Szybkości i sprawności. Sklep internetowy powinien być łatwy w nawigacji oraz dostosowany do urządzenia, na którym się wyświetla, aby klienci nie zrezygnowali z zakupu.
  • Dostosowania sklepu do oczekiwań klientów. Dla nich ważne aspekty to przejrzystość sklepu, łatwość wyszukiwania produktów, prosta ścieżka zakupowa czy rabaty. Powinni mieć też możliwość wyboru różnorodnych form płatności i wysyłki.
  • Wsparcia promocji sprzedaży. Przydatne mogą okazać się: wysyłka newsletterów, prowadzenie bloga na sklepie, integracje z social mediami, możliwość sprzedaży wielokanałowej, dostęp do narzędzi analitycznych Google czy wsparcie dla SEO.

Skuteczne prowadzenie sklepu zależy również od tego, w jaki sposób nim zarządzasz. Im łatwiejszy jest to proces oraz im więcej elastyczności w zarządzaniu Ci daje, tym wydajniejsza staje się realizacja zamówień i tym bardziej zadowoleni będą Twoi klienci.

Wybieranie odpowiednich kanałów sprzedaży i dotarcia do klienta

Zakładanie sklepu z odzieżą dla dzieci krok po kroku

Jeśli dobrze wybierzesz platformę sprzedażową, nie będziesz musiał mieć dogłębnej wiedzy technicznej o tym, jak założyć sklep internetowy z ubrankami dla dzieci. Proces ten powinien być intuicyjny i skrócony do minimum.

Zobacz, jak wygląda zakładanie sklepu z ubrankami dla dzieci krok po kroku na przykładzie Selesto:

  1. Załóż konto w serwisie.
  2. Zaprojektuj wygląd sklepu, korzystając z zaawansowanego kreatora graficznego.
  3. Zadbaj o formalną stronę działania witryny. Dodaj takie elementy jak regulamin, informacja o plikach cookies czy polityka prywatności.
  4. Dodaj produkty do sprzedaży, ich atrybuty, warianty, opisy, ceny, kategorie i zdjęcia.
  5. Uruchom potrzebne integracje.

Gotowe! Potrzeba naprawdę niewiele, aby zacząć sprzedawać. W sprzyjających warunkach otworzenie sklepu z ubrankami dla dzieci może zająć tylko kilka dni.

Koszt założenia sklepu z ubrankami dla dzieci

W przypadku większości platform SaaS otwarcie sklepu online nie wiąże się z większymi kosztami początkowymi. Najczęściej spotkasz się z płatnościami w formie miesięcznego abonamentu, stopniowanego ze względu na dostęp do funkcji serwisu.

W Selesto funkcjonalność sklepu nie jest ograniczona, a wysokość abonamentu zależy tylko od dochodów sklepu. W pierwszym miesiącu za prowadzenie sklepu nie zapłacisz więcej niż 99 zł, w kolejnych – jeżeli Twoje zyski będą rosły – opłaty nie przekroczą 169 lub 289 zł.

Weź też pod uwagę poniższe koszty:

  • wykupienie domeny internetowej .pl – od 10 zł za rok;
  • zatowarowanie sklepu – od kilku do kilkunastu tysięcy złotych (tego rodzaju wydatku możesz uniknąć, jeśli chcesz działać w modelu;dropshipping);
  • opracowanie dokumentów prawnych – od 600 zł jednorazowo.

Dzięki temu możesz otworzyć sklep z ubrankami dla dzieci bez dużych nakładów finansowych. W takim przypadku wszystko zależy od Twojego zaangażowania i dobrych pomysłów. Powodzenia!

Zobacz kilka sklepów z ubrankami dla dzieci, które skorzystały z naszej platformy!

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.