Świat zmierza z prędkością światła w stronę zakupów online za pośrednictwem sklepu internetowego jako centrum dowodzenia w tzw. multichannel (wielokanałowość) oraz fulfilment (logistyka dla e commerce).

Spis treści:

  1. W 2022 roku oraz w latach kolejnych obecność biznesu w Internecie będzie ważniejsza niż kiedykolwiek
  2. Czy własny sklep internetowy jest kierunkiem, a może wystarczy założenie Allegro, eBay czy też Amazon?
  3. O czym należy pomyśleć zakładając sklep internetowy?
  4. Jak to jest z założeniem sklepu internetowego na dedykowanej platformie Open Source?
  5. Sklep internetowy bazujący na platformie SaaS jest gotowym rozwiązaniem, które możesz uruchomić bardzo szybko
  6. Adres www Twojej marki to również bardzo ważny aspekt
  7. Wysyłka zamówień na Twoim sklepie internetowym - zastanów się jak je chcesz obsługiwać
  8. Czy założenie sklepu internetowego jest gwarantem sprzedaży?
  9. Bez pomysłu na biznes nie powinieneś się zajmować prowadzeniem sklepu, a tym bardziej nie powinieneś zakładać sklepu internetowego
  10. Jak zbudować sklep internetowy, który sprzedaje i jest łatwy w obsłudze?
  11. Jak założyć sklep internetowy od strony wizualnej (graficznej), czy tzw. fajerwerki są ok?
  12. Jak założyć sklep internetowy, aby strona sklepu odpowiadała aktualnym trendom oraz, aby została dobrze odebrana przez potencjalnych kupujących?
  13. Większość ludzi bagatelizuje pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO), Ty tego nie rób!
  14. Musisz wiedzieć, że w obszarze SEO "Content is the King"
  15. Integracje w trakcie budowania Twojego sklepu internetowego - które wybrać na początek?
  16. Własny sklep internetowy a kurierzy?
  17. Obowiązkowo pomyśl o integracjach marketingowych
  18. Jak założyć sklep internetowy na Ceneo, Domodi albo wystawić swoje produkty w Google Shopping?
  19. Własny sklep internetowy na Facebooku i Instagramie?
  20. Sklep internetowy na Allegro, eBay, Amazon i w wielu innych kanałach
  21. Jak założyć sklep internetowy w krótkim czasie? Przygotuj MVP Twojego produktu i nie czekaj z jego próbą rynkową, działaj zwinnie!
  22. Unikalna oferta jest kluczowa
  23. Jak założyć sklep internetowy i wykorzystać potencjał rynku? Musisz obserwować otoczenie!

W 2022 roku oraz w latach kolejnych obecność biznesu w Internecie będzie ważniejsza niż kiedykolwiek

Świat jaki znamy już od kilku lat przeżywa transformację w świat cyfrowy, a kryzys, Covid-19, wojna na Ukrainie oraz kolejne nieznane nam jeszcze wydarzenia jeszcze mocniej rozpędzają tę tendencję.

Społeczeństwo będąc zamknięte w domach nauczyło się funkcjonować na nowo, a adaptacja do nowych warunków przebiegła w trybie ekspresowym i aktualnie nic już nie jest takie samo jak kiedyś. Oczywiście sama transformacja i nauka cały czas trwa, a moment w którym się znajdujemy to dopiero początek zmian.

Dzisiejsza perspektywa zakupów w sklepie fizycznym i całej logistyki z tym związanej: dojazd, parkowanie, korki ale też finansów: koszty paliwa, bilety parkingowe i wielu innych czynników, powoduje, że coraz więcej osób wybiera Internet niż tradycyjny sklep. Online ta sama czynność - zakup zwykle trwa kilka minut i jest pozbawiona powyższych obciążeń. Jedyny koszt jak czasem trzeba ponieść to koszt wysyłki, który i tak w większości sklepy internetowe biorą na siebie.

Nie ma się co dziwić, że ludzie przekonali się, skoro jest to szybsze, prostsze i wygodniejsze rozwiązanie. Jedynym minusem może być brak produktu tu i teraz. W odróżnieniu jednak do sklepów stacjonarnych w sklepie internetowym możemy zapisać się do powiadomienia o dostępności produktu. W większości zakupów jednak sklep internetowy wysyła zamówienie już na drugi dzień od momentu jego złożenia.

Czy zatem zakupy w centrach handlowych w niedalekiej przyszłości zostaną wyparte przez zakupy internetowe? Czy centra handlowe będą istniały? Nie wiemy tego, wiemy natomiast, że z roku na rok trend zakupów za pośrednictwem sklepów internetowych stale się zwiększa, a wzrost udziału biznesu e commerce mocno przyspiesza. Również jeżeli chodzi o męską część kupujących. W samym 2022 roku szacuje się, że światowy próg przychodów względem roku 2019 wyniesie ponad 185% i osiągnie 6,54 mld USD1.

wzrost sprzedaży online
Na pytanie jak założyć sklep internetowy, oraz jakie aspekty należy obowiązkowo wziąć pod uwagę w trakcie jego budowania, odpowiem w dalszej części tego artykułu.

Czy własny sklep internetowy jest kierunkiem, a może wystarczy założenie Allegro, eBay czy też Amazon?

Założenie sklepu internetowego jest nie tylko właściwym kierunkiem, ale też podstawą  na obecność Twojego biznesu w Internecie. Co nie oznacza, że prowadzenie sprzedaży w innych kanałach jest błędne. Wszystko zależy od rodzaju sprzedawanego produktu oraz od Twojego pomysłu. Niektóre produkty można sprzedawać za pośrednictwem sklepu internetowego inne za pośrednictwem Allegro, a jeszcze inne za pomocą wszystkich kanałów sprzedaży połączonych ze sobą. Musisz się tutaj wykazać kreatywnością i zastanowić jak najlepiej sprzedać swój produkt.

Moim zdaniem najlepszym podejściem (jeżeli w Twoim przypadku jest to możliwe) jest założenie sklepu internetowego oraz obecność na wszystkich kanałach sprzedaży. Im Twojej marki jest więcej w Internecie, tym większa szansa, że potencjalny Klient Cię odnajdzie i złoży zamówienie.

marketplaces

O czym należy pomyśleć zakładając sklep internetowy?

Wymaga to wykonania kilku prostych kroków. Pierwszym z nich jest wybranie odpowiedniej platformy sklepowej, na której zbudujesz swój sklep internetowy. Wyróżniamy oprogramowanie płatne (SaaS) i bezpłatne (Open Source).

Jak to jest z założeniem sklepu internetowego na dedykowanej platformie Open Source?

Należy pamiętać, że ktoś musi taki sklep internetowy zbudować i zaprogramować. Wymagana jest więc specjalistyczna wiedza i jeżeli nie jesteś programistą lub specjalistą w tej dziedzinie to zazwyczaj koszt zbudowania sklepu internetowego na tego typu oprogramowaniu zaczyna się od 10 tysięcy złotych. Należy też wspomnieć o utrzymaniu rozwiązania od strony technicznej oraz o kosztach serwerowych, które są wtedy kosztem miesięcznym. Jeżeli się na tym nie znasz i nie chcesz utopić dużej sumy pieniędzy odradzam to rozwiązanie.

Sklep internetowy bazujący na platformie SaaS jest gotowym rozwiązaniem, które możesz uruchomić bardzo szybko

W przypadku platformy Selesto jest to możliwe nawet w ciągu 1 dnia, a samo założenie sklepu internetowego zajmuje 10 sekund.

Często sklep internetowy w  modelu usługowym posiada gotowy wbudowany kreator stron, który konfiguruje się nie posiadając zaawansowanej wiedzy programistycznej czy też doświadczenia w programowaniu. Koszt serwerowy oraz koszt utrzymania rozwiązania (support) od strony technicznej (przykładowo naprawa błędów) oraz cyklicznych aktualizacji jest wliczony w abonament.

Użytkownikowi zdecydowanie łatwiej jest się odnaleźć w obsłudze takiego sklepu internetowego. Wszystko bowiem jest proste w zrozumieniu i często gotowe, wymagające jedynie kliknięcia w przycisk, bez potrzeby instalacji czegokolwiek. Oczywiście wszystko zależy od platformy, którą wybierzesz. Istnieją bowiem zarówno rozwiązania przygotowane w sposób czytelny, jak i te trudne w zrozumieniu. Selesto jest platformą sklepową ocenianą jako bardzo intuicyjne rozwiązanie.

Adres www Twojej marki to również bardzo ważny aspekt

Kolejnym krokiem jest znalezienie firmy hostingowej, która dostarczy ci domenę oraz adres mailowy. Niektóre firmy zapewniają darmowy adres mailowy w ramach zakupienia domeny, tutaj polecam firmę OVH.

W międzyczasie przygotowując wszelkie potrzebne do założenia własnego sklepu internetowego materiały możesz rozpocząć jego budowę. Fajnie gdybyś na tym etapie posiadał już Logo firmowe, choć nie jest to obligatoryjne. Jeżeli chcesz to zrobić samodzielnie i po kosztach to tutaj polecam Ci rozwiązanie Canva.

tworzenie logo program

Wysyłka zamówień na Twoim sklepie internetowym - zastanów się jak je chcesz obsługiwać

Trzecim bardzo ważnym krokiem jest ustalenie kto będzie wysyłać Twoje zamówienia. Czy zrobisz to samodzielnie czy też oddasz ten obszar innej firmie. Jeżeli skupisz się na samodzielnej wysyłce to musisz się liczyć w przyszłości z potrzebą zatrudnienia pracowników, gdyby Twoja firma zaczęła się rozrastać. Jeżeli jednak zdecydujesz się na outsourcing dobrym rozwiązaniem jest fulfilment.

Czy założenie sklepu internetowego jest gwarantem sprzedaży?

Z mojej perspektywy oraz na podstawie wieloletniego doświadczenia mogę śmiało powiedzieć, że NIE oraz dodać, że ważniejsze od założenia sklepu internetowego jest znalezienie czy też stworzenie (wymyślenie) produktu, który będzie sprzedawany, analiza pomysłu na jego sprzedaż, a następnie określenie strategii na jego realizację. I na tym przyszły właściciel sklepu internetowego powinien się skupić i od tego zacząć.

trzy kroki do sukcesu

Bez pomysłu na biznes nie powinieneś się zajmować prowadzeniem sklepu, a tym bardziej nie powinieneś zakładać sklepu internetowego

Jeżeli jednak zdecydujesz się założyć sklep internetowy bez planu to w większości przypadków spowoduje to przepalenie Twoich środków i finalnie sklep internetowy nie osiągnie sprzedaży, tym samym sukcesu a w konsekwencji zostanie przez Ciebie zamknięty.

Sklep internetowy jest bowiem środkiem do realizacji pomysłu a nie samym pomysłem w sobie. Powinieneś zatem stworzyć plan marketingowy, który będzie zawierał skuteczną strategię jak założyć, wdrożyć i rozpromować sklep internetowy.

Plan ten powinien zawierać szereg działań marketingowych na promocję sklepu internetowego, m.in. działania takie jak:

  • Prowadzenie bloga firmowego
  • Obecność w mediach społecznościowych
  • Influencer marketing
  • E-mail marketing
  • Pozycjonowanie (SEO)
  • Płatne reklamy (SEM)
  • Udzielanie się w grupach tematycznych
promocja sklepu internetowego

Stworzenie sklepu internetowego nie jest trudnym zadaniem, ale ważne jest, aby zrobić odpowiednie rozpoznanie rynku oraz potrzeb potencjalnych kupujących. Musisz się upewnić, że wszystkie niezbędne elementy, które masz zamiar realizować, zostały odpowiednio zaplanowane i znajdują się w odpowiednim miejscu w Twoim harmonogramie prac.

W momencie kiedy znajdujesz się na etapie, na którym posiadasz powyżej wymienione rzeczy wtedy spokojnie możesz się zabrać za tworzenie własnego sklepu internetowego.

Jak zbudować sklep internetowy, który sprzedaje i jest łatwy w obsłudze?

Pamiętaj, że obecność w sieci jest ważna, ale sama w sobie nie wystarczy. Musisz się upewnić, że Twój sklep internetowy jest łatwy w obsłudze, atrakcyjny, oferuje różne możliwości, skutecznie dociera do grupy docelowej i zamienia odwiedzających (potencjalni klienci) w kupujących (płacący klienci).

I nie jest to kwestia samego oprogramowania e-commerce, a bardziej tego w jaki sposób je skonfigurujesz. W jaki sposób będziesz promować sklep internetowy, z jakich metod integracji skorzystasz, czy skupisz się na pozycjonowaniu strony, czy zastanowisz się w jaki sposób przyciągnąć nowych klientów?

Aby pojawiły się oczekiwane efekty, strona sklepu internetowego powinna zapewniać bezproblemowe zakupy np. szybki i jasny dla potencjalnego kupującego proces zakupowy, składający się z jak najmniejszej ilości kroków (dokładnie taki proces został przygotowany i jest dostępny w Selesto). Twój sklep internetowy powinien być dobrze zaprojektowany od strony UX/Usability (doświadczenia użytkowników), a co za tym idzie pomóc zbudować świadomość marki oraz wywrzeć silne wrażenie wizualne na potencjalnych klientach.

Musisz zadbać o bezpieczeństwo sklepu internetowego, które jest równie ważne. Powinieneś posiadać aktualny Certyfikat SSL. Tak samo regulamin sklepu internetowego, polityka prywatności a także RODO są integralnym elementem strony internetowej i nie powinny być pominięte. Ich obecność sprawi, że Twój sklep internetowy będzie oceniany przez potencjalnych zamawiających jako bezpieczny. Są to też elementy wymagane w przypadku niektórych integracji (np. z Facebook).

Jak założyć sklep internetowy od strony wizualnej (graficznej), czy tzw. fajerwerki są ok?

Pamiętaj, że większość ludzi jest wzrokowcami. Zadbaj o kwestie wizualne - dobry wygląd sklepu internetowego nie powinien być bagatelizowany, przede wszystkim pod względem:

  • Układu strony głównej
  • Układu strony produktu
  • Układu strony kategorii
  • Identyfikacji wizualnej (Logo, kolorystyka)
  • Czcionek (jeżeli będzie ich zbyt wiele albo nie będą odpowiadać standardom UX pod względem wielkości może to zepsuć efekt końcowy)

Jak założyć sklep internetowy, aby strona sklepu odpowiadała aktualnym trendom oraz, aby została dobrze odebrana przez potencjalnych kupujących?

Powinieneś wybrać taki projekt, który jest atrakcyjny i łatwy w użyciu. Najlepiej, żeby był prosty w odbiorze przez Twoich klientów i nie przeładowany wyskakującymi komunikatami czy elementami, które zazwyczaj obciążają stronę internetową (przede wszystkim wpływają na szybkość jej ładowania). Twój sklep internetowy nie może odstraszać, powinien natomiast skupiać uwagę przede wszystkim na produkcie i być szybki w działaniu. Polecam stworzenie sklepu internetowego, gdzie przeważającym kolorem jest biały, ewentualnie z lekkim akcentem 2-3 kolorów.

Upewnij się, że Twoja strona jest łatwa w nawigacji jak również zawiera istotne informacje o Twoich produktach lub usługach. Pamiętaj o dobrze ustrukturyzowanym drzewie kategorii i grup, które tworzą kręgosłup każdego sklepu internetowego.

Większość ludzi bagatelizuje pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO), Ty tego nie rób!

Działania związane z pozycjonowaniem (SEO) sklepu internetowego w wyszukiwarce Google w celu promowania produktów czy też marki powinny być bardzo ważnym elementem strategii Twojego sklepu internetowego. Sklep internetowy dobrze, aby był odpowiednio zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek zarówno na rynku lokalnym, jak i globalnym (choć często się słyszy, aby rozpocząć działania od rynku lokalnego). Ważne jest, żeby odpowiednio nazywać produkty oraz przyłożyć się do stworzenia ich opisów. Istotne jest również, żeby linki kierujące do produktów nie ulegały zmianom w trakcie prowadzenia sklepu internetowego w przypadku, gdy jego nazwa ulegnie modyfikacji. Działania te możesz prowadzić samodzielnie, za pośrednictwem agencji lub freelancera.

Pamiętaj, że SEO to nie tylko nazwy, opisy i linki dla produktów, to również:

  • Tworzenie podstron opisowych na sklepie
  • Opisywanie kategorii i grup
  • Cykliczne pisanie artykułów na sklepowego bloga
  • Udział w zapleczach linkujących (najkorzystniej jest to powierzyć agencji)
  • Zakup artykułów sponsorowanych
i szereg innych działań wpływających w dłuższej perspektywie na Twoją pozycję organiczną w Google.
pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Musisz wiedzieć, że w obszarze SEO "Content is the King"

Powinieneś zatem od momentu startu istnienia Twojego sklepu internetowego rozważyć prowadzenie własnego bloga, przede wszystkim po to aby na bieżąco aktualizować, a tym samym rozbudowywać swoją stronę o świeże treści. Jeżeli sam będziesz pisać artykuły to tak naprawde nic Cię to nie kosztuje oprócz czasu jaki musisz na to zadanie poświęcić. Dobrym pomysłem jest też znalezienie partnerów, np. producentów, z którymi współpracujesz, którzy chętnie napiszą artykuł na jakiś merytoryczny temat w zamian za np. link.

Dodatkowo nie bagatelizuj artykułów sponsorowanych, za które musisz zapłacić, ale które przyniosą Ci dwie bardzo ważne korzyści:

  • Treść
  • Link

Jeżeli strona, która opublikowała artykuł na jakiś temat, który linkuje bezpośrednio do Twojego sklepu internetowego posiada wysoki wskaźnik pagerank to również w dłuższej perspektywie poprawi to Twoją widoczność. Sugeruję, abyś zaplanował wdrożenie przynajmniej sześciu tego typu artykułów w roku.

PageRank – metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej ich jakość2.

pagerank


Metoda ta pozwala na zapuszczenie korzeni w sieci co w konsekwencji przekłada się na zbudowanie stabilnego fundamentu pod przyszłą widoczność sklepu internetowego. Jest to dobra strategia w każdym przypadku, ale przede wszystkim wtedy, kiedy nie posiadasz wielu produktów w swojej ofercie. Pozycjonowanie sklepu internetowego innymi metodami niż opisy i nazwy jest bowiem najważniejsze. Choć oczywiście są to tylko niektóre z wielu elementów, które składają się na większą całość promocji Twojego sklepu.

Integracje w trakcie budowania Twojego sklepu internetowego - które wybrać na początek?

Nie możesz zapomnieć, o skonfigurowaniu w sklepie internetowym procesu szybkich płatności online. Możesz to zrobić za pośrednictwem firm takich jak:

  • PayPal
  • Przelewy24
  • PayU
  • eService
  • BrainTree
  • Imoje
  • Twisto
  • oraz wielu innych brokerów.

Firmy te dostarczą Ci narzędzia niezbędne do przyjmowania międzynarodowych (BrainTree, PayPal) ale i lokalnych płatności od Twoich klientów. W ramach integracji np. z Przelewy24 udostępnisz swoim klientom możliwość płatności za pomocą BLIK, ApplePay, GooglePay, PayPo, Kart Mastercard czy Visa, płatności ratalnych oraz wielu banków (tzw. bankowość elektroniczna).

Własny sklep internetowy a kurierzy?

Obowiązkowo musisz też skonfigurować proces wysyłki. W Selesto można to zrobić w integracji za pośrednictwem takich firm jak:

  • InPost (Paczkomaty oraz Kurier)
  • DPD
  • Furgonetka (Jest to Broker obsługujący wielu dostawców, m.in.: DHL, Fedex, UPS, Poczta Polska itp.)
  • Lub bez integracji z dowolną inną firmą Kurierską.

Obowiązkowo pomyśl o integracjach marketingowych związanych np. z:

  • Społecznym dowodem słuszności np. Notifero
  • Wyskakiwaniem powiadomień pop-up
  • Mailingiem (w modelu automation)
  • Kodami rabatowymi
  • Programem lojalnościowym
  • oraz wielu innych brokerów.

Własny sklep internetowy w połączeniu z tymi integracjami obuduje Twój biznes od strony komunikacji strony, zwiększenia zaangażowania potencjalnych klientów i również pomoże Ci zbudować trwałe relacje z obecnymi.

Jak założyć sklep internetowy na Ceneo, Domodi albo wystawić swoje produkty w Google Shopping?

Jeżeli uznasz, że Twoje produkty idealnie nadają się do Ceneo czy Domodi nie zwlekaj. Jest to dla Ciebie ogromna szansa na wygenerowanie szybkiego obrotu. Klienci bowiem mogą poszukiwać Twoich produktów na wskazanych powyżej platformach. Jeżeli np. możesz zaoferować konkurencyjne warunki, wtedy Ceneo jest dla Ciebie (i wbrew pozorom nie koniecznie musisz tutaj wdawać się w walkę cenową Klienci będą bowiem oceniać również Twój sklep od strony wizualnej, prawnej oraz usability). Z kolei obecność w Google jest kluczowa w każdym przypadku, dlatego przeprowadź integrację z Google Shopping od razu. Wybrana przez Ciebie platforma sklepowa, jeżeli udostępnia sprzedaż w modelu dropshipping, powinna również udostępniać możliwość połączenia tych rozwiązań za pomocą wbudowanych integracji.

google shopping allora

Własny sklep internetowy na Facebooku i Instagramie?

Tak! Zdecydowanie to kolejne i przede wszystkim darmowe kanały dotarcia (jest to kolejny obszar multichannel). Jeżeli posiadasz już stronę na Facebooku oraz profil firmy na Instagramie to postaraj się wybrać platformę sklepową, która pozwoli uruchomić oba te rozwiązania w Twoim przyszłym sklepie internetowym. Integracja powinna pozwolić na automatyczną wymianę produktów pomiędzy systemami, tak aby zoptymalizować Twój czas i zautomatyzować procesy biznesowe. Jeżeli jednak nie posiadasz kont na tych platformach obowiązkowo je załóż, aby móc tam promować swój sklep.

facebook sklep kulunove

Sklep internetowy na Allegro, eBay, Amazon i w wielu innych kanałach

Pojawienie się w tych kanałach to Twoja decyzja, która zależy od Twojej oferty i strategii marketingowej. W sklepie internetowym Selesto spięcie się z którymś z tych rozwiązań jest możliwe poprzez integrację za pośrednictwem systemu Baselinker. Przykładowo: jeżeli planujesz sprzedaż międzynarodową zdecydowanie powinieneś rozważyć wejście na platformę eBay czy Amazon, pamiętając jednak że te dodatkowe kanały sprzedaży są oczywiście płatne (na zasadzie prowizji), ale pomimo to warte uwagi.

allora marketplace allegro

Jak założyć sklep internetowy w krótkim czasie? Przygotuj MVP Twojego produktu i nie czekaj z jego próbą rynkową, działaj zwinnie!

Jeżeli posiadasz już jakieś gotowe do sprzedaży produkty własne czy też w modelu dropshipping to dobrze jest je udostępnić swoim klientom na zasadzie MVP (pierwsza wartościowa próba produktu), czyli pomysłu. W ten sposób możesz sprawdzić jak zareaguje na nie rynek. Jest to istotne przede wszystkim z perspektywy tego czy Twój pomysł i strategia się sprawdzą.

Na tej podstawie będziesz mógł reagować podejmując kolejne bardziej trafne decyzje, będziesz mógł zmodyfikować swoją strategię, kanały dotarcia, opisy, a może nawet ceny. Być może zmianie powinien ulec również sam produkt albo jego dodatki. Jeżeli nie przetestujesz swojego pomysłu to nigdy się o tym nie dowiesz.

Dlatego bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiednią platformę sklepową, która w przyszłości umożliwi Ci dokonywanie modyfikacji również w samym sklepie internetowym.

minimum viable product

Unikalna oferta jest kluczowa

Aby móc sprzedawać i osiągać zyski, Twój sklep internetowy powinien posiadać konkurencyjną ofertę. Zadbaj o to, aby Twoje produkty wnosiły jakąś unikatową wartość, za którą potencjalny klient będzie chciał zapłacić. Niektóre sklepy internetowe potrafią stworzyć wręcz efekt oczekiwania na produkt. W takich sklepach, kiedy towar się pojawi klienci biją się, aby wejść w jego posiadanie.

Na Twoim sklepie internetowym może to być przykładowo darmowa dostawa, pakowanie produktów w materiały ekologiczne czy też perfumowane opakowania, a może jakiś mały prezent, którego zamawiający nie spodziewa się otrzymać. Może to być np. coś słodkiego albo karteczka z podziękowaniami oraz rabatem na kolejne zakupy.

Do promocji swojego biznesu wykorzystuj też media społecznościowe. W zależności od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności mogą to być platformy takie jak:

  • Facebook
  • Instagram (Stories, Reels)
  • TikTok
  • Twitter
  • LinkedIn

Pomogą Ci one dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Jak założyć sklep internetowy i wykorzystać potencjał rynku? Musisz obserwować otoczenie!

Budując własny sklep internetowy i wykorzystując powyższe rozwiązania ważne jest, abyś potrafił dostrzec ich aktualny potencjał. Za przykład weźmy nową funkcję na platformie Instagram - Instagram Reels (stan na kwiecień 2022), która jest teraz mocno promowana przez Facebooka i która odpowiednio użyta potrafi pomóc wybić się świeżym biznesom oraz wygenerować bardzo duże zasięgi.

Regularne publikowanie interesujących i angażujących treści w różnych kanałach zdecydowanie wpłynie na sukces Twojego biznesu. Warto jest też rozważyć prowadzenie płatnych kampanii reklamowych np. za pośrednictwem GoogleAds czy FacebookAds. Tutaj jednak trzeba się przygotować na budżet miesięczny, który zazwyczaj zaczyna się  od minimum 3 000 zł (w tym zawiera się budżet na reklamę bez kosztu obsługi kampanii w przypadku gdy zdecydujesz się na jakąś agencję), aby miało to jakikolwiek sens i przyniosło wymierne efekty. Oczywiście dla każdego biznesu budżet minimalny będzie zupełnie inny.


Nie zapomnij też o email marketing automation dla e-commerce, który niestety jest w dzisiejszych czasach mocno bagatelizowany, a jeżeli jest dobrze zaprojektowany jest kolejnym tanim kanałem wpływającym na konwersję Twojego sklepu (koszt miesięczny np. na GetResponse w wersji podstawowej zaczyna się już od niespełna 50zł netto miesięcznie, istnieje też opcja całkowicie bezpłatna). Możesz też skorzystać z wbudowanego w sklep internetowy rozwiązania np. na platformie sklepowej Selesto możesz skonfigurować kilka kampanii. Przykładowo może to być wysyłka maili do porzuconych koszyków, czy też przypominanie o sobie klientom, którzy zamówili produkty już jakiś czas temu. Najbardziej popularnym scenariuszem jest jednak zbieranie osób zapisujących się do newslettera i jego cykliczne wysyłanie.

email marketing automation

Otwarcie sklepu internetowego może być zatem sposobem na stworzenie swojego biznesu czy też rozszerzenie działalności i dotarcie do nowych klientów. Ważne jest, jednak aby pamiętać, że jest wiele rzeczy, które musisz zrobić i o które musisz konsekwentnie dbać, by sklep odniósł sukces.

Stosując się do wskazówek zawartych w tym artykule, możesz dać swojemu sklepowi internetowemu duże szanse na sukces. Mam nadzieję, że teraz już wiesz jak założyć sklep internetowy, jak go skonfigurować oraz na czym się skupić. Do dzieła. Trzymam za Ciebie kciuki.

Dzięki za przeczytanie!

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.