Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoPomocKonfiguracja kodów rabatowych

Konfiguracja kodów rabatowych

Ludzie kochają rabaty i promocje, warto więc wykorzystać je w celu zwiększenia sprzedaży na swoim sklepie. Dobrą praktyką są promocje na „dzień dobry” dla nowych klientów, wynagradzanie tych lojalnych czy subskrybentów Newslettera. W końcu nic nie zachęca tak, jak personalizowana zniżka.
Tworzenie kodów rabatowych
Aby stworzyć kody rabatowe należy wejść w zakładkę „Ustawienia” a kolejno „Kody rabatowe” i kliknąć „Dodaj kod rabatowy”.
dodaj kod rabatowy
Po kliknięciu „Dodaj kod rabatowy” otworzy się okno dodawania kodu rabatowego. Na początek należy wprowadzić nazwę kodu, która będzie widoczna na liście wszystkich utworzonych kodów. Kolejno należy określić datę do kiedy ma obowiązywać kod oraz ustawić jego aktywność. Kod nieaktywny – oznacza, że nie ma możliwości wykorzystania go na sklepie przez klienta pomimo funkcjonującej daty ważności. Kod aktywny – oznacza, że jest możliwy do wykorzystania przez klienta na sklepie. Jednak pomimo tego, że kod jest aktywny, a np. skończył się termin ważności, klient nie będzie mógł go wykorzystać.
podstawowe dane kodu rabatowego
Podstawowe dane kodu rabatowego
Wybór typu kodu i ustawienia
Następnym krokiem jest określenie ustawień kodu. Jest kilka możliwości do wyboru:
Kod reużywalny – może być wykorzystany wielokrotnie
Kod jednorazowy – może zostać wykorzystany tylko raz przez klienta, który go otrzymał
Automatyczny – przy składaniu zamówienia kod zaimplementuje się samodzielnie bez konieczności wprowadzania go przez klienta
W polu oznaczonym „” należy wprowadzić nazwę kodu, którą będzie musiał wpisać klient w zamówieniu, aby skorzystać z rabatu (nie dotyczy kodu automatycznego).
ustawienia kodu rabatowego
Ustawienia główne kodu rabatowego
W przypadku zastosowania opcji „jednorazowy” należy najpierw dodać kod, a potem kolejno wprowadzić liczbę jednorazowych kodów, którą ma wygenerować system. Jest to wygodna opcja, która oszczędza czas na wymyślaniu nazw kodów oraz daje pewność, że żaden kod nie zostanie zdublowany.
Jak widać przy wyborze opcji „jednorazowy” znika możliwość automatycznego wprowadzania kodu rabatowego do zamówienia klienta. W tym wypadku taki kod może wprowadzić tylko klient, który go otrzymał.
dodaj jednorazowy kod
Otrzymane kody generują się w formie listy w pliku pdf.
lista wygenerowanych kodów rabatowych
Przykładowa lista wygenerowanych przez użytkownika jednorazowych kodów rabatowych
Sposoby naliczania rabatu
Następnym krokiem jest określenie w jaki sposób ma zostać naliczany rabat. Są możliwe dwie opcje. Kod rabatowy może obowiązywać na koszyk produktów lub na kolejny produkt w koszyku.
ustawienia rabatu w koszyku
Ustawienie działania kodu
Wybierając opcję „Koszyk produktów” i zniżkę procentową można zaznaczyć minimalną wartość koszyka, od której ma obowiązywać rabat oraz maksymalną wysokość rabatu. Są to bardzo istotne ustawienia, o które trzeba zadbać by nie oddawać produktów ze sklepu za darmo.
rabat w koszyku
Określenie warunków kodu
Przy wyborze opcji „Koszyk produktów” i zniżce kwotowej należy ustawić wysokość zniżki oraz minimalną wartość zamówienia w koszyku.
ustawienia kodu rabatowego w koszyku 2
Wybierając „Kolejny produkt w koszyku” można ustawić zniżkę kwotową lub procentową na poszczególne produkty, które będą umieszczane w koszyku zakupowym.
rabat kolejny w koszyku
Wybór produktów rabatowych
Opcja kodu rabatowego na wybrane produkty pozwala na wskazanie konkretnych produktów, dla których kod rabatowy ma zadziałać. W tym celu należy kliknąć „Dodaj produkt”.
dodawanie produktów z rabatem
Ustawienie kod rabatowego dla wybranych produktów
Zostanie otwarte okno wyboru produktów, które są dostępne na sklepie. Wystarczy zaznaczyć wybrane produkty (1) i klikając na trzy kropki wybrać opcję „Dodaj” (2).
wybór produktów z rabatem 2
Przy wyszukiwaniu produktów do dodania można posłużyć się filtrami. Można szukać po nazwie, kodzie, tagu, kategorii albo aktywności. Po dodaniu wszystkich wybranych produktów wystarczy zamknąć okno wyboru.
filtruj produkty
W kreatorze kodu rabatowego wyświetli się lista produktów, dla których został utworzony kod rabatowy (1). Teraz wystarczy zapisać (2) całość oraz udostępnić klientom.
lista produktów z rabatem
Lista wybranych produktów, na które zadziała kod rabatowy
Konfiguracja wykluczonych z promocji
Dodatkowo dla każdego kodu rabatowego można zastosować zasadę wykluczenia z promocji produktów, które już posiadają obniżkę. Wystarczy zaznaczyć "Nie wliczaj produktów przecenionych". Wtedy na takich produktach utworzony kod rabatowy nie zadziała. Jest to przydatna funkcja, która pozwala uniknąć sumowania promocji.
wykluczenie produktów przecenionych
Przykładowy widok dla klienta
Tak przedstawia się widok podsumowania zamówienia klienta z wykorzystaniem kodu rabatowego. Należy pamiętać, że zniżki nie uwzględniają dostawy.
widok dla klienta w sklepie
Jednorazowe kody rabatowe do Newslettera
Takie kody powinny być jednorazowe, ale automatycznie wysyłane przez system po zapisie klienta do Newslettera. Jak to zrobić?
Na początek należy utworzyć odpowiedni kod rabatowy. W tym przypadku ważne jest, aby był on jednorazowy generowany, ale samodzielnie nie generuje się listy kodów. Dzięki temu zostaje przekazana informacja do systemu, żeby kod dla przyszłego klienta generował się dopiero w momencie zapisu do Newslettera.
kod dodany do newslettera
Kod do zapisu do Newslettera - nie generujemy listy kodów samodzielnie!
Po utworzeniu kodu pojawi się on na liście. W następnej instrukcji możesz zobaczyć jak wprowadzić kod rabatowy do powiadomienia mailowego.
kod rabatowy do newslettera
Ważne w przypadku kodów jednorazowych generowanych!
Jeśli taki kod zostanie poddany edycji, np. o wartość (kod miał wartość rabatu 10%, ale po pewnym czasie został zmieniony na wartość rabatu 5%), to należy pamiętać, że wszystkie wygenerowany kody przed tą edycją zachowują swoje ustawienia. Dopiero kody wygenerowane po wprowadzeniu zmian otrzymują nową wartość. Z racji tego, że cały kod ma status "Aktywny" to zarówno stare kody (przed edycją) jak i nowe kody (po edycji) są możliwe do wykorzystania przez klientów. Dlatego w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest dezaktywacja starego kodu i utworzenie zupełnie nowego kodu z nowymi wartościami.
Wskazówka!
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.
Spis treści
Następny wpis
Konfiguracja dostaw
Poprzedni wpis
Konfiguracja kopii zapasowej sklepu
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.