Budowanie bazy klientów jest bardzo istotną kwestią. Przy dużej konkurencji w świecie e-commerce własna społeczność może zapewnić przetrwanie sklepu internetowego na rynku. Najprostszym sposobem na pozyskanie adresów mailowych, które można później wykorzystać w remarketingu, jest zapis do Newslettera. Klienci sami decydują czy chcą dołączyć do Twojej społeczności, ale Ty możesz im to ułatwić!
Wejdź w "ustawienia > strona główna" i wybierz "Dodaj sekcję".
Z dostępnych sekcji kliknij na "Newsletter".
W kreatorze sekcji możesz wprowadzić nagłówek oraz treść na dwa sposoby. Wykorzystując pole tekstowe, wtedy sekcja ma domyślny wygląd lub możesz ją spersonalizować wykorzystując do tego kod html. Po uzupełnieniu sekcji wystarczy kliknąć dodaj, a na koniec zapisać wprowadzone zmiany.
Nie zapomnij włączyć powiadomienia mailowego, które zostanie wysłane do klienta, gdy zapisze się on do Newslettera. Wejdź w "Ustawienia > główne > mailing", włącz "Wysyłaj maile z potwierdzeniem zapisania do newslettera" i zapisz wprowadzone zmiany.
Pro TIP!
Zobacz tutaj jak dodać jednorazowy generowany przez system kod rabatowy do mailowego potwierdzenia o zapisie do Newslettera.
Pamiętaj, że treści powiadomień mailowych wysyłanych do klientów możesz samodzielnie wprowadzać. Szablony powiadomień znajdują się w zakładce "ustawienia > główne > powiadomienia mailowe".
Chcesz zadbać o wygląd swojego sklepu internetowego, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Zobacz serię artykułów poświęconą tej tematyce: DESIGN i UX sklepu internetowego.
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.