Jeśli chodzi o
formalności w sklepie internetowym, to głównym obowiązkiem sprzedawcy jest stworzenie i dostarczenie użytkownikom
regulaminu korzystania z serwisu.
Regulamin powinien określać rodzaj usług, warunki ich świadczenia, wymagania techniczne systemu, warunki zawierania umów oraz tryb postępowania reklamacyjnego. Ważne jest, aby znalazły się w nim również informacje o samym sklepie internetowym – przede wszystkim dane prawne i teleadresowe firmy – oraz o obowiązkach i prawach klienta. Nie zapominaj też o zapisach RODO, w których określisz, kto i na jakich zasadach będzie przetwarzał dane osobowe klienta.
Stworzenie tych dokumentów nie jest łatwe, zwłaszcza dla początkującego sprzedawcy. Dlatego
przed założeniem sklepu internetowego warto rozejrzeć się za platformą e-commerce, która oferuje je jako dodatkową usługę. Skorzystanie z takiej opcji jest rozsądnym rozwiązaniem, szczególnie na początku działalności. Nie tylko generuje mniej kosztów niż szukanie odpowiedniej usługi na własną rękę, ale też daje Ci pewność, że wszystkie zapisy są dostosowane do profilu Twojej działalności oraz, w momencie ich otrzymania, zgodne z prawem i sporządzone według właściwego wzorca.
Wiesz już,
jakie formalności trzeba dopełnić przed założeniem sklepu online. Czas więc zacząć go budować. Wcześniej zwróć jednak uwagę, czy wybrany dostawca sklepu dostarcza Ci narzędzia, które pozwolą sprawnie obsługiwać klientów i promować swój sklep. Z opcji, które mogą być przydatne (a o których najczęściej się zapomina), zwróć uwagę na wsparcie SEO, integracje z mediami społecznościowymi lub innymi miejscami, w których możesz promować witrynę. Z takimi narzędziami prowadzenie sklepu będzie nie tylko łatwiejsze, ale i przyjemniejsze!