Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogZanim założysz sklep internetowy – jakich formalności należy dopełnić?
Prawo

Zanim założysz sklep internetowy

Jakich formalności należy dopełnić?
Rafał Słoma
Rafał Słoma
10.12.2024
Zakładanie sklepu internetowego
Sprzedaż internetowa może być bardzo dobrym pomysłem na dochodową działalność, o ile masz dobrze przemyślany biznesplan. Przyszłych przedsiębiorców zniechęcają jednak zwykle formalności przy zakładaniu sklepu internetowego. Wszelkie niedopatrzenia, zwłaszcza w zakresie ochrony prawnej konsumentów i kwestii podatkowych, mogą mieć naprawdę nieprzyjemne konsekwencje.

Czego dopilnować przed założeniem sklepu? Sprawdź nasz poradnik, zanim zaczniesz planować swoją działalność online. Pozwoli Ci to uniknąć chaosu i opracować skuteczniejsze plany podbicia rynku e-commerce.
Co musisz wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego? Wymagania prawne
Polskie prawo nie stawia wielu wymagań przed przyszłymi właścicielami sklepów online. Jeśli nie masz zamiaru handlować towarem objętym osobnymi regulacjami lub wymagającym uzyskania szczególnych uprawnień i koncesji, rejestracja sklepu online i uregulowanie kwestii formalno-prawnych nie będą szczególnie skomplikowane.

Przede wszystkim masz dowolność, jeśli chodzi o formę prawną firmy. W zależności od rodzaju przedsiębiorstwa możesz np. zdecydować się na korzystniejsze opodatkowanie lub uproszczoną księgowość.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają:
jednoosobową działalność gospodarczą;
spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością;
spółkę cywilną – to korzystne rozwiązanie głównie ze względu na fakt, że wspólnicy mogą rozliczać się według różnych, najbardziej odpowiadających im zasad podatkowych.
Dozwolone są też spółki jawne czy komandytowe, ale są one znacznie rzadziej spotykane. Jedyną formą prawną, która nie dotyczy sklepu internetowego, jest spółka partnerska. Ta zarezerwowana jest dla osób wykonujących wolne zawody takie jak lekarz czy prawnik.

Warta przedyskutowania jest również kwestia sklepu internetowego i działalności gospodarczej, a dokładniej konieczności jej zakładania.

Weź pod uwagę, że sprzedaż online możesz prowadzić również w ramach tzw. działalności nierejestrowanej, jeśli tylko Twój przychód nie przekracza 1745 zł brutto miesięcznie (stan na 2023 r.). 1

To częsty wybór osób, które np. chcą sprzedawać własnoręcznie wykonaną biżuterię lub inne rękodzieło.

Co jeszcze musisz wiedzieć przed rozpoczęciem działalności e-commerce? Pamiętaj, że niektóre produkty wyłączone są ze sprzedaży internetowej. Tak dzieje się np. w przypadku leków wydawanych z przepisu lekarza, wyrobów tytoniowych czy alkoholu (choć przez nieścisłości w polskim prawie wielu firmom udaje się ten zakaz obejść).
Zanim założysz sklep internetowy
Formalności przy zakładaniu sklepu internetowego
To, jakie formalności należy dopełnić przed założeniem sklepu online, zależy przede wszystkim od statusu prawnego firmy. Nie będziemy opisywać wszystkich z nich – zwłaszcza w przypadku spółek jest to proces czasochłonny. Zamiast tego skupimy się na jednoosobowej działalności gospodarczej. Jej założenie nie zajmuje dużo czasu, a sama rejestracja sklepu online jest darmowa.
Zakładanie firmy
Jednoosobową działalność gospodarczą można założyć przez Internet, po stworzeniu konta przedsiębiorcy w portalu Biznes.gov.pl. Umożliwia on wypełnienie i złożenie wniosku do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej, dokonanie zgłoszenia do ZUS-u, oświadczenia o wyborze formy opodatkowania oraz wysłania formularza VAT-R.
Wybór PKD firmy
Ważną rzeczą, o której trzeba zdecydować jeszcze przed założeniem działalności, jest wybór kodu określającego charakter działalności oraz ewentualnie rodzaj sprzedawanego towaru. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą może wybrać nieograniczoną liczbę kodów PKD, ale należy pamiętać, że tylko jeden z nich może być kodem głównym. W przypadku sklepu internetowego właściwy jest kod 47.91.Z.
Wybór formy podatkowej
Sprzedawca ma prawo wyboru jednej z trzech form opodatkowania: na zasadach ogólnych (12%, 32%), podatkiem liniowym (19%), a także ryczałtem (np. 3%).

Dochodzi do tego obowiązek rejestracji do podatku VAT, chyba że sprzedaż dotyczy towarów objętych zwolnieniem, a jej roczna wartość nie przekracza 200 tys. zł (stan na 2023 r.). 2

Warto też wspomnieć o księgowości – w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej jest to księgowość uproszczona, a wszelkie operacje gospodarcze zapisuje się w księdze przychodów i rozchodów.
Podstawowe elementy sklepu
Co powinno znaleźć się w sklepie internetowym?
Jeśli chodzi o formalności w sklepie internetowym, to głównym obowiązkiem sprzedawcy jest stworzenie i dostarczenie użytkownikom regulaminu korzystania z serwisu.

Regulamin powinien określać rodzaj usług, warunki ich świadczenia, wymagania techniczne systemu, warunki zawierania umów oraz tryb postępowania reklamacyjnego. Ważne jest, aby znalazły się w nim również informacje o samym sklepie internetowym – przede wszystkim dane prawne i teleadresowe firmy – oraz o obowiązkach i prawach klienta. Nie zapominaj też o zapisach RODO, w których określisz, kto i na jakich zasadach będzie przetwarzał dane osobowe klienta.

Stworzenie tych dokumentów nie jest łatwe, zwłaszcza dla początkującego sprzedawcy. Dlatego przed założeniem sklepu internetowego warto rozejrzeć się za platformą e-commerce, która oferuje je jako dodatkową usługę. Skorzystanie z takiej opcji jest rozsądnym rozwiązaniem, szczególnie na początku działalności. Nie tylko generuje mniej kosztów niż szukanie odpowiedniej usługi na własną rękę, ale też daje Ci pewność, że wszystkie zapisy są dostosowane do profilu Twojej działalności oraz, w momencie ich otrzymania, zgodne z prawem i sporządzone według właściwego wzorca.

Wiesz już, jakie formalności trzeba dopełnić przed założeniem sklepu online. Czas więc zacząć go budować. Wcześniej zwróć jednak uwagę, czy wybrany dostawca sklepu dostarcza Ci narzędzia, które pozwolą sprawnie obsługiwać klientów i promować swój sklep. Z opcji, które mogą być przydatne (a o których najczęściej się zapomina), zwróć uwagę na wsparcie SEO, integracje z mediami społecznościowymi lub innymi miejscami, w których możesz promować witrynę. Z takimi narzędziami prowadzenie sklepu będzie nie tylko łatwiejsze, ale i przyjemniejsze!
Spis treści
Następny wpis
Sprzedaż w Internecie, czyli trudne biznesu początki - rozmowa z założycielem Nanopower24
Poprzedni wpis
Jak założyć sklep ze zdrową żywnością?
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.