/ Niezbędnik

16 sposobów na przyciągnięcie Klientów do Twojego sklepu internetowego

Z tego artykułu dowiesz się jakie działania możesz podjąć, aby pozyskać nowych Klientów w swoim sklepie internetowym. Pokaże Ci także jak zadbać o obecnych Klientów, aby chętniej i częściej do Ciebie wracali. Opiszę zarówno płatne jak i bezpłatne metody. Nie ważne na jakim poziomie rozwoju jest Twoja firma, te sposoby pomogą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Spis treści

Zacznijmy od najważniejszego.

Bądź tam gdzie są Twoi Klienci.

1. Tam to znaczy, w Social Media.

Jeżeli działasz w Internecie, to właśnie tu powinieneś szukać Klientów. W zależności od branży w jakiej pracujesz możesz dobrać odpowiednie kanały społecznościowe, przez które dotrzesz do swoich odbiorców. Nie sprawdza się tu zasada im więcej tym lepiej. Wybierz odpowiednią platformę i inwestuj w jej rozwój. Prowadząc mały butik z ubraniami, nie potrzebne Ci jest konto na Linkedinie. Lepiej skupić się na Facebooku i Instagramie. Możliwości jest sporo, jeśli np. posiadasz sklep ze sprzętem elektronicznym możesz postawić na komunikację wideo i rozwinąć swój profil na YouTubie.

Social Media to także świetna metoda na zdobycie tzw. social proff, czyli dowodu społecznego, który utwierdzi odbiorców o słuszności wyboru Twoich produktów. Składają się na niego różne elementy, np. opinie i komentarze pod postami, liczba lajków pod zdjęciami, wzmianki na innych profilach, a także polecenie wpływowej osoby, czy influencera. Klienci widząc pozytywne opinie innych ludzi chętniej dokonają u Ciebie zakupu. Z psychologicznego punktu widzenia, im więcej bodźców potwierdzających słuszność decyzji zakupu dasz zainteresowanemu, tym szybciej podejmie on decyzję.

Wszystkie kanały Social Media dokładnie opisałam w artykule dotyczącym reklamy link.

2. Influencer marketing

Coraz bardziej popularnym sposobem na powiększenie swojego zasięgu jest wprowadzenie ambasadorów marki lub współpraca z influencerami. Skuteczność tego typu promocji polega na wykorzystaniu wpływu i zaufania jakie mają odbiorcy do danej osoby. Ponad to jest to bardziej atrakcyjna i naturalna forma promocji niż ta za pomocą klasycznych reklam. Współpracę z liderami opinii możesz nawiązać na różnych warunkach. Możesz umówić się, że w zamian za promocję zaoferujesz swoje produkty, a może być to wynagrodzenie pieniężne. To ile przyjdzie Ci zapłacić zależeć będzie od wielkości zasięgu danej osoby, a także wymiaru pracy jaki będzie musiała ona wykonać.

Jednak pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić na samym początku jest wybór właściwego influencera. Poszukaj osoby, która posługuje się odpowiednimi środkami przekazu, której styl Ci odpowiada i wpisuje się w strategię Twojej marki. Zrób porządne rozeznanie kim są odbiorcy i czy pokrywają się z Twoimi potencjalnymi Klientami. Sprawdź zasięg, a przede wszystkim czy jest on organiczny, czy kupiony. Jak to sprawdzić? Popatrz jakie konta obserwują daną osobę, czy są to ludzie, czy boty. Zobacz także jakie komentarze pojawiają się pod postami. Jeśli chodzi o wielkość grona odbiorców - tutaj czasem mniej znaczy więcej. Często jesteś w stanie uzyskać więcej publikacji, wzmianek o Twoim produkcie u mniejszego influencera. Pamiętaj również, że im większy ktoś ma profil tym więcej marek może z nim współpracować. A to z kolei wiąże się z większym kosztem i koniecznością konkurowania o uwagę odbiorców.

Bardzo ważne jest abyś, zanim przystąpisz do realizacji omówionych warunków podpisał odpowiednią umowę, w której zawarte będą wszystkie założenia stron. W takim wypadku łatwiej będzie Ci egzekwować swoje prawa.

influencer marketing

3. Konkurs

To co ludzie uwielbiają to konkursy. Możliwość wygranej, działa na nich jak magnes. Możesz wykorzystać ten mechanizm do promocji swojego sklepu. Informację o organizowanej akcji pokaż na swojej stronie i na profilach społecznościowych. Nie wymagaj od uczestników dużego wysiłku, niech zadanie będzie adekwatne do wartości nagrody. W zamian za wypełnienie zadania konkursowego zaoferuj swój produkt lub bon na zakupy. Poproś uczestników o polecenie posta z konkursem i całego profilu. Co prawda nie możesz wymagać tego od uczestników, ani  zawrzeć tego jako punkt obowiązkowy. Możesz natomiast o to zwyczajnie poprosić. Z doświadczenia wiem, że posty konkursowe mają najlepsze zasięgi, a ludzie najchętniej się nimi dzielą.

Pamiętaj, aby stworzyć regulamin konkursu, w którym w prosty i zrozumiały sposób wytłumaczysz zasady.

Konkurs na Facebooku

4. Grupy i fora internetowe

Wykorzystaj potencjał marketingu szeptanego. Polecaj swoje produkty na forach i grupach internetowych. To jeden z lepszych sposób dotarcia do jasno określonej grupy odbiorców. Jeśli np. sprzedajesz suknie ślubne, znajdź miejsca w sieci, gdzie poruszane są wątki organizowania wesela. Działaj z wyczuciem, nikt z nas nie lubi nachalnej reklamy. Szukając informacji dajemy sygnał, że potrzebujemy w danej dziedzinie pomocy. Zastanów się więc jaką radę możesz udzielić, a dopiero przy okazji zachęcić do swojego produktu. Owszem wymaga to więcej czasu, jednak takie podejście przynosi efekty.

5. Reklamy w Social Media

Jednym z kolejnych sposób na wykorzystanie kanałów społecznościowych do rozbudowy bazy Klientów jest płatna reklama. Kluczem do sukcesu jest odpowiednio dobrany cel, budżet, grupa docelowa a także rodzaj reklamy. Formatów jest sporo, sam musisz zdecydować, który wybierzesz. Czy będzie to post sponsorowany, reklama w formie karuzeli, a może wideo?

Jak stworzyć skuteczną reklamę

Najczęściej wykorzystywanym przez sklepy internetowe kanałem jest Facebook i Instagram. Reklamy można tu ustawiać przez managera reklam. Ważne jest aby, sprawdzać różne możliwości konfiguracji i cały czas optymalizować.

Facebook pozwala nam określić cel kampanii, na którym zależy nam najbardziej.

Cele reklamowe na Facebooku

W przypadku, gdy chcemy rozszerzyć grono swoich odbiorców warto zacząć od wybrania celu “Zasięg”. Niemniej jednak warto przetestować także inne opcje, w tym “Ruch”. Może się bowiem okazać, że taka reklama generuje tyle samo wyświetleń, natomiast dodatkowo jest optymalizowana pod kątem zwiększenia ruchu na stronę.

Jeżeli jesteś początkujący i nie wiesz jeszcze jak dokładnie używać managera reklam możesz promować posty z poziomu profilu. Nie jest to co prawda idealne rozwiązanie, gdyż nie masz takiego wpływu na wybór grupy docelowej, czy miejsc umieszczenia reklamy, jednak lepsze to niż nic.

Promocja posta na Facebooku

Najważniejsze jest abyś analizował skuteczność reklamy. W każdym kanale społecznościowym znajduje się narzędzie analityczne, które zbiera dane o Twoich odbiorcach. Warto tam zaglądać, aby wiedzieć więcej o swoich potencjalnych Klientach.

6. Google Ads

Pisząc o płatnych reklamach nie mogę pominąć narzędzia jakim jest Google Ads. Pozwala ono na reklamę firmy lub produktów w wyszukiwarce Google, a także w serwisach partnerów. Do wyboru są różne formy prezentacji. Może to być reklama graficzna, lub słowna.

O co warto zadbać tworząc swoją kampanię?

Podobnie jak na Facebooku musisz wybrać odpowiedni cel.

Cele reklamowe w Google Ads

a także typ kampanii.

Typy kampanii reklamowych w Google Ads

Po stworzeniu kampanii będziesz mógł utworzyć grupy reklam, a następnie same reklamy. Grupy reklam warto tworzyć w oparciu o słowa kluczowe. Podziel wszystkie frazy, na które chcesz się reklamować na grupy, tak aby wszystkie hasła były ze sobą powiązane. Następnie do każdej grupy stwórz najlepiej 3 różne reklamy. Różne pod względem ich opisu. To pomoże Ci wybrać, tę najbardziej optymalną. Często o kliknięciu w dany link decydują bowiem szczegóły. Tworząc reklamę nie zapomnij dodać rozszerzeń, jak np. rozszerzenie lokalizacji, kontaktu, cen, podstron… Im więcej podasz informacji tym lepiej. Może to wszystko brzmieć dla Ciebie skomplikowanie. Nie martw się jednak, kreator kampanii przeprowadzi Cię przez ten proces krok po kroku.

Jeśli chcesz dokładnie śledzić skuteczność reklamy określ konwersje, może być nią zakup, lub dodanie do koszyka. A najlepiej to i to.

Google Ads warto połączyć z Google Analytics. W ten sposób będziesz mógł dokładnie śledzić postęp i rozwój swojego sklepu. To o czym ciągle będę Ci przypominać to analiza działań i potrzebna optymalizacja.


Google umożliwia opcję targetowania reklam przedmiotów powiązanych z pogodą w określonych warunkach. Możesz ustawić opcje swojej reklamy tak, aby Twoje kalosze czy parasolki wyświetlały się tylko wtedy, gdy pada deszcz.

7. SEO

Załóżmy jednak, że Twój budżet na działania marketingowe jest mniejszy i nie możesz pozwolić sobie na reklamę w Google Ads. Czy jesteś na przegranej pozycji? Nie koniecznie. Możesz sam zadbać o pozycjonowanie Twojej strony i powoli wspinać się w wynikach wyszukiwania. Piszę powoli, gdyż musisz być świadomy, że działania SEO przynoszą efekty jednak jest to proces rozłożony w czasie.

Jak samemu zadbać o pozycjonowanie pisałam w tym artykule link. Jeśli jednak nie masz czasu zagłębić się w te treści, poniżej podaję skrót najważniejszych informacji.

1. Twój sklep musi posiadać certyfikat SSL. Jest to niezbędne, aby wyszukiwarka Google traktowała Twoją stronę jako bezpieczną dla użytkowników. (Więcej na temat certyfikatu SSL znajdziesz tutaj).

2. Szablon Twojego sklepu powinien być responsywny, czyli dopasowany do wszystkich urządzeń mobilnych.

3. Odpowiednio podpisuj swoje zdjęcia. Chodzi tutaj po pierwsze o nazwę samego pliku, np. bluza-nike, a po drugie o wprowadzenie tzw. ALT i TITLE. Pozwala to robotom Google na odczytanie zawartości zdjęcia. Istotne jest także odpowiednie przeskalowanie i jego kompresja, tak aby elementy graficzne nie zaburzały szybkości ładowania się strony.

4. Zadbaj również o opisy produktów. Niech będą oryginalne i nie powielają się. Złym pomysłem jest więc kopiowanie ich ze strony producenta. W opisach umieść wszystkie potrzebne informacje, zwracając uwagę na zawartość słów kluczowych.(Jak dokładnie tworzyć opisy produktów dowiesz się z tego artykułu link).

5. Rozbuduj swoją bazę linków wewnętrznych i zewnętrznych. Chodzi o to, aby jak najwięcej stron o wysokim autorytecie linkowało do Twojego sklepu.

Opisując metody pozycjonowania strony nie sposób pominąć prowadzenia bloga.

8. Blog

Prowadzenie bloga w sklepie internetowym to świetny sposób na rozpoczęcie dialogu ze swoimi odbiorcami. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie treści, które odpowiadać będą na zapytania i dylematy użytkowników.

Załóżmy że sprzedajesz środki czystości. W tym wypadku pomocny będzie artykuł dotyczący usuwania problematycznych plam. Nie tylko Twoim Klientom łatwiej będzie Cię wyszukać, ale dodatkowo możesz już w artykule zaoferować im swoje produkty. Twoja pomoc to wartość dodana, którą dostają za darmo, a Ty zyskujesz sympatię i zaufanie.

Inne pomysły na treści:

  • porady,
  • recenzje,
  • opisy nowości i trendów,
  • odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Pomyśl o dodaniu do tekstu zdjęć lub formatu wideo. Nie zapomnij też o zawarciu słów kluczowych, tych krótkich i długich. Pamiętaj o odpowiednim dobraniu tytułów i śródtytułów, a także o wprowadzeniu atrybutów alt i title do obrazków.

Twoje artykuły idealnie sprawdzą się jako content w mediach społecznościowych. Z wybranych fragmentów możesz tworzyć grafiki i infografiki. Osobno możesz postować cytaty. Promocja treści dodatkowo zwiększy Twój zasięg. O udostępnienie ciekawych tekstów możesz poprosić kolegów z branży i swoich partnerów.

Dodatkowo blog to najlepsze miejsce na umieszczenie przycisku zapis do Newslettera.

9. Newsletter

Jak stworzyć Newsletter

Kreator maili Selesto

Kampanie mailingowe, w tym newsletter to prosty sposób, aby zachęcić Klientów do interakcji z marką. Zanim jednak będziesz mógł wysłać maila do odbiorców musisz uzyskać ich zgodę, inaczej nakłonić ich do zapisu. Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest zaoferowanie jakiegoś bonusu. Najczęściej jest to rabat na pierwsze zakupy.

Jakie treści wysyłać do Klientów?

Tworząc mailing trzymaj się kilku zasad:

  • wysyłaj materiały, które mogą zainteresować odbiorcę, (możesz tutaj wykorzystać materiały z bloga)
  • kontroluj częstotliwość wysyłki ( w końcu nic tak nie denerwuje jak SPAM)
  • oferuj Klientom rabaty i zniżki, (wtedy chętniej będą otwierać Twoje wiadomości)
  • grupuj wiadomości (najlepszym podziałem jest ten na newsletter, porzucone koszyków i odzyskiwanie klientów)
  • zadbaj o to by maile wyglądały estetycznie i zachęcały do przeczytania
Rodzaje maili

10. Akcje promocyjne i programy lojalnościowe

To co chyba wszyscy lubimy najbardziej, czyli promocje, rabaty i wyprzedaże. Jeśli prowadzisz sklep internetowy tego elementu nie możesz pominąć. W swoim kalendarzu powinieneś podkreślić wszystkie święta związane  z daną branżą, np. Dzień Dziecka, Dzień Kobiet, Black Friday i oczywiście Boże Narodzenie. Nie możesz także przegapić okresów wyprzedaży. Nie martw się jeśli okaże się, że w każdym miesiącu wypada jakaś promocja. Prawie pewne jest, że Twoja konkurencja robi to samo.

Pamiętaj że akcje promocyjne to nie tylko przeceny, to także dodatkowy prezent do zakupów, pakowanie produktów w ozdobny papier przed świętami czy darmowa wysyłka, jeśli takiej nie masz na co dzień.

Dobrze jest jeśli czasem zrobisz promocję niespodziewanie, czyli w okresie kiedy nikt tego nie planuje. Twoja promocja nie musi być nudna i oznaczać kod rabatowy, czy - 10% na wszystko. Spróbuj wymyślić coś innego, np. “Produkt dnia”, gdzie codziennie przeceniasz inną rzecz. W ten sposób zainteresowani codziennie będą odwiedzać Twoją stronę, żeby zobaczyć co w danym dniu można kupić taniej. Zadziała tu także poczucie gratyfikacji, czyli chętniej kupię dany produkt, bo udało mi się upolować go taniej. Innym mechanizmem będzie presja czasu, czyli tylko 24h kiedy ta promocja obowiązuje. Spróbuj myśleć takimi kategoriami, a na pewno wpadniesz na ciekawy pomysł.

Kolejnym elementem tej układanki są przedsprzedaż, testowanie usług i gratisy dla lojalnych Klientów. Sam doskonale wiesz, że warto dbać o Klientów którzy po raz kolejny wybierają Twoje usługi. Zadowoleni Klienci to też najlepsza możliwa reklama, dlatego warto pomyśleć o dodatkowych benefitach dla tej grupy. Bez różnicy jak to nazwiesz, czy program lojalnościowy, czy Klub VIP, ważne aby Ci odbiorcy poczuli się wyróżnieni. Warto wykorzystać tę więź do zdobycia informacji zwrotnej. Zapytaj Klientów o swój produkt, o to co jeszcze może się znaleźć w sklepie, co można udoskonalić. Zdziwisz się jak chętnie ruszą do pomocy.

Pamiętaj, aby klub VIP, był czymś naprawdę wyjątkowym. Postaw pewne warunki, które trzeba spełnić aby się w nim znaleźć. Zadbaj o to, by była to wąska grupa, ale jak najbardziej zaangażowana. Kontaktując się z nią użyj spersonalizowanych wiadomości i dopracowanych szablonów.

11. Kontakt

Kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie w danym sklepie może okazać się czas odpowiedzi na zapytanie Klienta. Żyjemy w czasach Facebooka, Messengera, a wiadomości SMS mało kto już wysyła. Tym bardziej nie chce nam się czekać pół dnia na maila. Wprowadzenie nowoczesnych sposobów kontaktu na Twoją stronę pomoże Ci szybko obsłużyć Klienta.

Coraz więcej sklepów posiada swój czat, lub połączenie z Messengerem. Możliwość kontaktu ze sklepem w taki sam sposób w jaki rozmawiamy ze znajomymi daje dodatkowy plus w postaci zmniejszenia dystansu. Przechodzimy w mniej formalną komunikację z Klientem. Natomiast szybko odpowiadając na zapytanie zainteresowanego zmniejszamy szansę, że pójdzie on do konkurencji.

Istotne jest, aby podać inne możliwości kontaktu, takie jak e-mail, telefon, adres siedziby. Niektórzy nie ufają firmom, które w stopce strony nie mają podanego numeru NIP. Warto więc zadbać o takie szczegóły.  


Pamiętaj, aby możliwość kontaktu udostępniać przy każdym punkcie styku z zainteresowanym, a nie tylko na swojej stronie. Odpisuj więc na zapytania na profilach Social Media. Pytań szukaj także w komentarzach, często to właśnie tam Twoi Klienci oczekują odpowiedzi. O tej zasadzie pamiętaj także tworząc reklamę, gdzie przyciskiem Call to Action może być “Zadaj pytanie”.

12. Live’y czyli transmisje na żywo

Treści wideo w ostatnich czasach cieszą się dobrą renomą. Możemy zaobserwować to nie tylko na YouTubie. Coraz popularniejsze stają się transmisje prowadzone na żywo w innych kanałach, czyli na Facebooku i Instagramie. Jest to spowodowane większą przystępnością prezentowanych treści, lepszymi zasięgami, a także lepszym odbiorem przez użytkowników.

Plusy transmisji live


Jak więc wykorzystać format live do celów sprzedażowych?

Wyjdź do swoich odbiorców, zaangażuj ich w swoją komunikację. Planując transmisję na żywo wybierz temat, który zainteresuje oglądających. Może to być jeden konkretny, dobrze omówiony wątek, a mogą to być odpowiedzi na pytania, które wcześniej podesłali Ci obserwujący. Sam zdecyduj co przyciągnie więcej widzów.

Bardzo ważne jest, abyś swojego live’a ogłosił już wcześniej, tak aby zainteresowani mogli sobie zarezerwować czas w danym terminie. Aby jeszcze bardziej ich zaangażować możesz zrobić ankietę, w której dasz do wyboru dwie daty.

Podczas transmisji możesz pokazać swoje produkty, opowiedzieć o nich i reagować na pojawiające się komentarze. Najważniejszą zaletą tego typu działań jest przybliżenie do siebie odbiorców. Nie martw się jeśli coś pójdzie nie po Twojej myśli. Możesz dzięki małej wpadce pokazać się z bardziej ludzkiej strony. W końcu wszyscy popełniamy błędy.

“A co jeśli nie mam odpowiedniego sprzętu?”

Brak super wypasionego wyposażenia technicznego to częsta wymówka. Jakość nagrania to dla odbiorców kwestia drugorzędna, o ile nie mówisz np. o nowoczesnych kamerach i aparatach fotograficznych. ;) Wtedy musisz się postarać, Twoi odbiorcy Ci tego nie darują. Natomiast jeśli prowadzisz butik z odzieżą, nie przejmuj się aż tak. Swoją transmisję na spokojnie możesz zrobić smartfonem.

13. UX i zachęcający baner

Większość poprzednich punktów skupiała się na tym, co zrobić żeby przyciągnąć Klienta na Twoją stronę. I jeśli się tak stanie BRAWO, ale nie powinieneś spoczywać na laurach. Bowiem tutaj Twoja praca się nie kończy. W końcu to, że ktoś wszedł na Twój sklep nie oznacza, że dokona w nim zakupu.

Jak przekonać zainteresowanego, aby został Klientem?

Jak najbardziej mu to ułatwić. :)

Niech od samego początku odbiorca zobaczy, że się starasz. Niech Twój baner będzie estetyczny. Musi mieć dobry rozmiar i zachęcać do dalszego obejrzenia sklepu. Karty produktu powinny zawierać wyczerpujący opis, ale nie lanie wody. Zadbaj o przedstawienie wszystkich ważnych szczegółów. Dodaj zachęcające zdjęcia, które pokazują detale produktu.

Ok, a o co chodzi z UX?

UX czyli User Experience, to całość wrażeń jakie odczuje użytkownik Twojej strony. Zadbaj o to, aby były one pozytywne.

Twój odbiorca musi czuć się zadbany.

Jak tego dokonać?

Pierwszą rzeczą będzie ułatwiony kontakt z Tobą. Drugą będzie możliwość wyboru środków płatności i sposobu wysyłki. Ostatnią ułatwienie przejścia wszystkich kroków zakupowych. Twoim celem, od początku wejścia osoby na stronę, powinno być dokonanie transakcji. Im mniej kroków będzie musiała ona wykonać tym lepiej. Ludzie lubią oszczędność czasu. Projektując/wybierając sklep dokładnie przetestuj więc ścieżkę zakupu.

Sprawdź jak rozwiązaliśmy to w Selesto - Wypróbuj przez 14 dni za darmo.

14. Darmowa dostawa, próbki, prezenty

Jeśli masz bardzo unikatowy produkt i nie oferuje go nikt inny, możesz dyktować warunki. Natomiast jeśli Twój Klient może znaleźć ten sam przedmiot gdzie indziej, musisz go jakoś przekonać do siebie. Najlepiej zaoferować coś, czego nie dadzą mu inni. Może to być darmowa wysyłka. Są branże gdzie jest to już standard, ale gdzieniegdzie będzie to atut.

No dobrze, jeśli darmowa wysyłka nie wchodzi w grę, lub mają ją wszyscy to może warto do zamówienia dołożyć jakiś mały gadżet. Coś przydatnego, albo miłego jak np. świeczka zapachowa lub nawet cukierek. Na opakowaniu możesz umieścić logo swojej firmy. Przyjemne z pożytecznym. :)

Kolejnym sposobem może być dodanie próbek innych swoich produktów. Świetnie sprawdzi się to w przypadku właśnie świeczek, czy kosmetyków. Jeśli dana próbka się spodoba wzrasta szansa, że Twój Klient wróci po ten produkt. W ten sposób możesz także zwiększyć wartość koszyka przy następnych zakupach.

Pomyśl co może przekonać Twojego odbiorcę i umil mu zakupy w jakiś sposób.

15. Śledzenie konkurencji

Co jakiś czas warto podpatrzeć co i jak robi konkurencja. Często zachowania Twoich rywali inicjują zmiany, które warto przeprowadzić także u siebie. Być może inni szybciej od Ciebie zaobserwowali jakiś trend. Czemu miałbyś nie skorzystać z tych informacji?

Nie podążaj jednak ślepo za kimś. To Ty masz wyznaczać jakość obsługi Klienta. Pamiętaj, że pomimo działania w jednej branży każdy ma swoją strategię na zdobycie Klienta. Nie wszystko co działa u innych sprawdzi się także u Ciebie.

Podpatruj, śledź innych, ale zawsze trzymaj się swojej wizji.

16. Remarketing

Niestety spocząć na laurach nie możesz nawet wtedy, kiedy Twój Klient dokona zakupu. To co możesz dalej zrobić, to spróbować zdobyć jego lojalność. Aby, wrócił do Twojego sklepu jeszcze raz, możesz zastosować opisane powyżej sztuczki, masz jednak tę przewagę, że znasz już dokładny profil swojego odbiorcy. Dotrzeć do niego pozwolą Ci narzędzia do remarketingu. Jest to nic innego, jak wspominany mailing, reklama kierowana do Klientów, wpisy na blogu itd.

Remarketing jest też idealnym narzędziem, aby dotrzeć do odbiorców, którzy odwiedzili Twój sklep, ale ostatecznie nie dokonali zakupu. Podążając za nimi (ale nie natrętnie!) możesz przypomnieć o sobie i skierować ich z powrotem na swoją stronę. Taką reklamę utworzysz za pomocą Facebook Ads lub Google Ads. Zauważ że taka reklama daje większą szansę na sukces. Nie błądzisz po omacku szukając nowych odbiorców, których być może zainteresuje Twoja oferta. Ty już wiesz, że dana osoba była zainteresowana, ale nie zdecydowana. Musisz przekonać ją, że jednak warto. Ot cała filozofia remarketingu.

Podsumowanie

Jak widzisz sposobów, aby przyciągnąć Klientów do Twojego sklepu jest dużo. To czy wykorzystasz wszystkie, czy tylko część zależy od Ciebie i Twojego budżetu. Im więcej metod wprowadzisz, tym więcej Klientów uda Ci się pozyskać. Pamiętaj jednak, że lepiej robić mniej a dobrze, niż wszystko byle jak. Jakość ma tutaj ogromne znaczenie. Nie wszystkie sposoby sprawdzą się też w każdej branży. Twój sklep, Twoi odbiorcy to kwestia indywidualna, a Ty najlepiej znasz swój biznes. Na zakończenie jeszcze raz przypomnę Ci to co przez cały artykuł podkreślam. Najważniejsze jest, aby działać, ale później analizować efekty. Tylko wtedy będziesz wiedział co działa i jakie przynosi rezultaty. Na koniec dnia w końcu liczy się wynik.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł zerknij na inne, znajdziesz tam tak samo dużo pożytecznej wiedzy. Jeśli chciałbyś przeczytać tekst na konkretny temat, zaproponuj go w komentarzu. :)

Kamila Wieczorek

Kamila Wieczorek

Marketing Manager w Selesto Ceni sobie dobry content marketing, umiejętności analizy i wyciągania wniosków. Poza branżą interesuje się marketingiem sportu i fotografią.

Przeczytaj więcej
16 sposobów na przyciągnięcie Klientów do Twojego sklepu internetowego
Share this
MENU